Har et garage, hvor væggene ved ydersiden af porten er beklædt med spånplade, som er malet, men dette er jo gået i stykker, og malingen er skallet af. Forstår ikke, hvorfor de har sat spånplade udendørs, men det er vel bygget i 80'erne.
Tænkte på at skifte disse plader og male, kan jeg bruge OSB-plader el masonit? eller hvad bruger man udendørs...?

MVH abel

Du mener nok OSB. :)
Dog synes jeg, det lyder risikabelt at bruge OSB udendørs, selvom man maler den?
Er ikke nogen form for panel et alternativ?

Mikael_L
Hvad mener du med:
der er væggene ved udsiden af porten er klædt med spånplade som er malet
Er det hele væggen, dvs facaden?

ja var osb jeg mene :D

de er væggen under tag rundt om porten, selve facaden er af brædder. Bedst ville det vel være at sætte brædder, men det bliver så meget mere arbejde. Tænkte at løse det hurtigt og billigt....

/abel

Mikael_L
Hmm, forstår stadig ikke ..... :x

Er det smygarne rundt om porten?

Jeg vil sige, at OSB aldrig er et materiale til udendørs brug. Det er nok med langvarig høj luftfugtighed, så svulmer det op og bliver formløst.

Uanset om det er smygar eller en anden påbygning, vælg et andet materiale. Der findes flere typer af krydsfiner, der passer godt til udendørs brug, f.eks. forskallingskrydsfiner. Er det ikke en direkte udsat position, kan det også fungere med almindelig bygningskrydsfiner, hvis det bliver malet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.