Jeg er ved at tegne et nyt garage, der skal erstatte carporten, vi har i dag.
Skrænthus med indbygget garage på kælderplan (2 m højt indvendigt mål) og carport lige udenfor.
Skal erstatte carporten med en dobbeltgarage og støbe en plade.
Jeg har lavet flere skitser af, hvordan det kunne blive, og er kommet frem til et pulpettag med skråning ud fra huset. Vedhæfter nogle billeder, så I får en idé om, hvordan jeg tænker. Jeg vil have gulvvarme og isoleret garage, så også isolering i taget.
Jeg vil have en spændvidde på 6,5-7 meter og dybden på 9,2 m.
10 graders hældning
Ikke helt sikker på målet endnu.
Jeg vil forsøge at lave en hems længst ind i garagen på ca. 2,4-3 m dyb for at kunne have et skrivebord og småting. Ikke til nogen større vægt. Men spær vil være i vejen.... eller?
Så til mit spørgsmål.. Når det gælder pulpettag/lav-hældningstak får jeg kun trekantede spær i beregningerne, men måske er det nok med tykkere bjælker?
Jeg er i gang med at skitsere et nyt garage, der skal erstatte den carport, vi har i dag.
Sutterænghus med indbygget garage på kælderplan (2 m højt indvendigt mål) og carport lige udenfor.
Har lavet flere skitser på, hvordan det kan tænkes at blive og er kommet frem til et ensidet tag med skråning ud fra huset. Vedlægger nogle billeder, så I kan få en idé om, hvordan jeg tænker. Det vil have gulvvarme og isoleret garage, så isolering også i taget.
Jeg kommer til at have en spændvidde på 6,5-7 meter og dybden på 9,2 m.
10 graders hældning
Jeg vil forsøge at få lavet et loft længst inde i garagen på ca. 2,4-3 m dyb, for at kunne have et skrivebord og småting. Ikke for nogen større vægt. Men spærerne vil være i vejen.... eller?
Så til mit spørgsmål.. Når det gælder ensidet tag/lavhældende tag, får man kun trekantede spær i beregningerne, men måske er det nok med tykkere bjælker?
JJewhan Linder sagde:
Hej
Jeg er i gang med at skitsere et nyt garage, der skal erstatte den carport, vi har i dag.
Sutterænghus med indbygget garage på kælderplan (2 m højt indvendigt mål) og carport lige udenfor.
Har lavet flere skitser på, hvordan det kan tænkes at blive og er kommet frem til et ensidet tag med skråning ud fra huset. Vedlægger nogle billeder, så I kan få en idé om, hvordan jeg tænker. Det vil have gulvvarme og isoleret garage, så isolering også i taget.
Jeg kommer til at have en spændvidde på 6,5-7 meter og dybden på 9,2 m.
10 graders hældning
Jeg vil forsøge at få lavet et loft længst inde i garagen på ca. 2,4-3 m dyb, for at kunne have et skrivebord og småting. Ikke for nogen større vægt. Men spærerne vil være i vejen.... eller?
Så til mit spørgsmål.. Når det gælder ensidet tag/lavhældende tag, får man kun trekantede spær i beregningerne, men måske er det nok med tykkere bjælker?
Hvordan er det gået med byggeriet? Jeg er i gang med et lignende projekt, og jeg vil bruge limtræsbjælker. Der findes beregningsprogrammer online. Søg på "Svenskt Træ".
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.