Hej,

Jeg har lagt ny puds på væggene i vores badeværelse i kælderplan, efter at fliserne blev taget ned og den gamle maling bag fliserne blev fjernet.

Nu ca. 3 uger senere ser jeg, at der er opstået op til ca. 10-15 cm hårfine revner på visse områder på en af væggene. Jeg havde nok aldrig opdaget det, hvis jeg ikke havde skyllet væggene, da væggen ved vanding viste en anelse lysere spor lige langs revnerne.

Revnerne er knap synlige for øjet, men hvis man ser rigtig godt efter, kan man se dem.

Hvad skyldes dette? Er det noget, jeg skal udbedre, før der skal sættes fliser op?

EDIT:
Kan tilføje, at huset er et 50'er hus, og de bærende indervægge består af hulbeton, så det burde ikke være forårsaget af bevægelser i væggene. Kan det være sådan, at den nye puds ikke har hæftet ordentligt på den gamle kalkpuds visse steder?

Senest redigeret:
Tørret for hurtigt?

MaZtoR sagde:
Tørret for hurtigt?
Jeg tror ikke det, for jeg vandede den væg ret ofte i løbet af en 3 dages periode ungefär.

Det er lidt tungt at skulle banke pudsen af og lave det om, men det er måske den eneste mulighed. Prøver bare at forstå, hvad der gik galt..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.