Efter støbning af en betonmole, der delvist ligger i forbindelse med vand (Stockholms skærgård), er der flere steder opstået revner, se billede. Udover at det ikke ser godt ud, så er spørgsmålet, om vi bør bekymre os for for eksempel frostsprængning... vi har ikke udbetalt den fulde betaling til entreprenøren, og nu vil de påføre Betasil. Hvad mener I, skal man godkende arbejdet? Lignende revnedannelser findes 5 steder.
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Læser man om Betsil, er det vel netop det, produktet er til for.P PRonnmark sagde:Efter støbning af en betonkaj, der delvis ligger i forbindelse med vand (Stockholms skærgård), er der flere steder opstået revner, se billede, udover at det ikke ser godt ud, så er spørgsmålet, om vi skal bekymre os for eksempelvis frostsprængning... vi har ikke betalt entreprenøren fuldt ud endnu, og nu vil de lægge Betasil på. Hvad tror I, skal man godkende arbejdet? Lignende revnedannelser findes på 5 steder.
Den skal åbenbart trænge 2 cm ind i betonen og krystallisere der.
Jeg har dog ingen anelse om, hvor holdbart det er fx udendørs, i barsk klima osv...
https://betsil.se/
Du kan ikke få fat i en ekspert, der kan besigtige/ inspicere arbejdet?
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 463 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,463 indlæg
Var betonen godt armeret i formen?
Jeg ville bekymre mig lidt for fremtiden, få en inspektør derud.
Tror dog bare den er tørret for hurtigt i varmen.
Eftervandede I dem og lagde plastik på betonen efter støbning?
Jeg ville bekymre mig lidt for fremtiden, få en inspektør derud.
Tror dog bare den er tørret for hurtigt i varmen.
Eftervandede I dem og lagde plastik på betonen efter støbning?
Senest redigeret:
SKB som betongen hedder plejer at frarådes at støbes i sådanne konstruktioner da den har en større tendens til at revne. De revner er for brede til at efterlades ubehandlede da vand vil trænge ned og armeringen begynder at ruste samt at frostskader kan skeP PRonnmark sagde:
Tack för informationen, dom säger att dom ska lägga på Betsil som ska täta sprickorna, vet inte om det räcker..Matti_75 sagde:
Vet inte vad som ska göras, betong glr man ju inte direkt om bara, eller så får dom gjuta på ett lager till.
Klik her for at svare
