Jeg bor i gammel lejlighed, hvor man har fjernet de gamle altaner og støbt dem om. Min altan befinder sig i en vinkel af ejendommen, så altanens plade har fæste i 2,5 vægge. For at vandet ikke skal løbe ned på facaden nedenunder, har man støbt en kant/vinkel for at styre vandet. MEN, vinklen jeg har markeret med en rød cirkel fanger i stedet vandet, hvor der dannes en lille pøl.

Jeg har målt faldet fra midten af altanen ud mod rækværket, og faldet er kraftigt, men netop ved denne vinkel kan faldet ikke være tilstrækkeligt. Tanken var god, men i praksis fungerer det ikke. Jeg har informeret bestyrelsen om dette, og byggefirmaet har været her og set det – men det føles som om ingen rigtig bryder sig. Jeg kan godt give dem ret i, at det ikke er en kæmpestor ting, men vand bør aldrig samles på denne måde – det føles sjusket når man har renoveret for x millioner.

Jeg tror det er let at løse, form afløbskanten om, så den får en mere lige linje i stedet for et "L". Hvad siger ekspertpanelet? Er der nogen som har BBR eller en anden passende bog at kigge i?

uuu.jpg

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.