Hej!
Helt ny på dette forum og trods at jeg har søgt og læst og søgt og læst, så starter jeg hårdt ud:
Bor i et murstenshus fra 1898 med muret og ventileret krybekælder af gråsten. Størstedelen af huset blev renoveret i 80'erne, men to rum blev efterladt urørte. Og nu er det tid...
I dag ligger fuldstændig uisoleret plankegulv på bjælker, der er lagt på mursten, ca. cc 1000. Det har givet sig betydeligt, så jeg tænker at bygge et helt nyt bjælkelag. Min plan er 220x45 med cc 600 på stedstøbte betonstolper. 220 mm isolering på lægter, fugtspærre samt limet og skruet gulvspån. Lyder det fornuftigt?
Der er i dag ingen tegn på fugt i grunden (det er jo godt ventileret gennem plankegulvet...), men hvad risikerer jeg, når jeg tætner gulvet?
Indervæggene er i dag Treetex på regler mod murstensvæg. Ingen fugtspærre. Isolering ukendt. Min plan er at reglere op, sikre luftspalte mod murstenen, isolere 70 mm, fugtspærre og gips.
Oven over loftet af Treetex ligger det gamle spredte panel. Ned med det, niveller, op med ny spredt panel og på med gips.
Hvad tror I? Er det Humle og Dumle i renoveringsmode, eller?...