Hej, nogen der har erfaring med Nyans Cover-tapetet (købt hos Bauhaus)? Havde gammel struktur tapet, som jeg har fjernet, samt så meget jeg kunne af det gamle tapet. Dog skiller det ofte, og tilbage er et tyndt papirlags. Hvis man putter vand på dette, krøller det. Spurgte forhandleren, nævnt ovenfor, om man skulle male tyndt inden eller eventuelt gå over med fortyndet lim så det trænger ind ordentligt, men det behøves ikke med disse (mirakel?) tapeter var svaret. Bliver lidt i tvivl. Hvordan ville I gøre det nemmest? Gået over med hvid vægmaling inden så det binder? Hvis ja, kan det gøres med vandbaseret (Beckers, har en stor spand tilovers)?

Taknemmelig for svar!

Ingen vågen?

Har sat nyans cover op i et rum i ugen. Fungerer meget godt. Meget let at arbejde med, enklere end "easy cover" originalet, samt meget billigere. Bare at køre!

• Synes
Thomas Holm
  • Laddar…
Hepp! Har nu tapetseret det ene rum (af to). Blev ganske godt. Dog lidt svære at arbejde med i hjørner pga stivheden i tapetet. Specielt i yderhjørner.. Men det blev glatte og fine overflader i øvrigt. Tapetet suger hurtigt limmet op, så man skal ikke spare på lim. Fæster meget fint og ingen bobler har opstået (endnu, dag 3).

Har ingen erfaring med easy cover, men jeg er enig i, at det var en god pris på disse nyans cover, 149 kr rullen. Et rum tilbage i dag, så maling på det!

Kanon!
Originalet er endnu stivere, så den er sværere at få god, den er desuden mere vanskelig at håndtere, da den er 1 meter bred, og nyans cover kun 60 cm...

Er det som med Easy Cover skal du ikke gå rundt om nogle hjørner, skær og blød fuge indvendige hjørner og sæt hjørneliste på udvendige hjørner.

Jeg har sat easy cover både forbi yderhjørner og inderhjørner uden problemer. Hjørnet er lige så fint nu som for 4 år siden, da jeg gjorde det. Det kan jo også være fordi, jeg er sjusket med at læse brugsanvisninger :)

Hvorfor skal man ikke gå forbi hjørner?

Fan det missede jeg også... satte både i inderhjørner og i yderhjørner. Men gjort er gjort, kun maling tilbage. Findes der nogen kendte typer eller fabrikater man IKKE skal bruge? Har regnet med to strygninger, helst ikke flere.

Hvad angår farve, er mit tip at undgå at snyde med billige farver. Brug Beckers eller Alcro eller lignende. Billige farver er sværere at male med, kræver flere strygninger og bliver sjældent gode, det er som at male med letmælk.

K-rauta har lige nu tilbud på Beckers 10 liter, brudt farve tror jeg.

Købte Jotums maling på Bauhaus. Blev faktisk rigtig god, tyk og god. Ikke som når man brugte Julas i garagen, og det krævede mindst 4 strøg for at det skulle ligne noget.

T
Køb for guds skyld ikke Byggmax skidtfarve som er som minimælk i konsistensen og det kræver 7-8 strygninger for at dække!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.