Skal udvide vores gamle hytte (barak) og blev lidt i tvivl om, hvad jeg skal sætte i ydervæggene.
Tænkt følgende trin udefra Facade-bærelekt-vindpap-regler/Isolering- ? - installationsfag-gips.
Hvad skal jeg sætte der?
Byggefolie føles ikke rigtig, da resten af hytten er gammel, og indetemperaturen trækkes ned, når vi ikke er der.

S
Jeg ville nok have brugt en form for diffusionsåben isolering som træfiber, iCell eller noget lignende og så dampspærre på indersiden. Så adskiller det nye sig ikke så meget fra det gamle.

• Synes
Joak
  • Laddar…
S Screew sagde:
Jeg ville nok have brugt en form for diffusionsåben isolering som træfiber, iCell eller noget lignende og så dampspærre på indersiden. Så adskiller det nye sig ikke så meget fra det gamle.
Hvad sætter man som dampspærre?
Regnes glasfiberisolering som diffusionsåben isolering?

S
S Snowmonster sagde:
Hvad sætter man som dampbremse?
Regnes glasfiberisolering som diffusionsåben isolering?
Dampbremse sætter man på indersiden, det samme som dampspærre. Jeg udtrykte mig nok lidt kringlet, diffusionsåben er det forkerte ord, jeg mente hygroskopisk. For eksempel spån som man brugte før i tiden, er det. Glasfiber er ikke hygroskopisk, hvis jeg husker rigtigt.

Skru fast brættet nedefra i noget. Sæt tvinge, skru (med skruer som ikke går igennem), fjern tvinge, sav.

P Per-Elofsson sagde:
Skru fast brættet nedefra i noget. Sæt tving, skru (med skruer som ikke går igennem), fjern tving, sav.
Tror du svarede i den forkerte tråd 😊

S Snowmonster sagde:
Tror du svarede i forkert tråd 😊
Haha ja fanden.. ser ikke bedre ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.