Hej.

Vi har muret garagedøren til og bygget en betontrappe op ad den nye væg. Trappen går ned til kælderen, og den er støbt på husets plade. Der er et hulrum under trappen. Væggen mod garagen (inde i hulrummet) vil der være pordrän som beskyttelse mod eventuel fugt. Der er en brønd i hulrummet, som går til husets afløb siden huset blev bygget...

Mit spørgsmål er, hvordan vi skal gøre med hulrummet. Skal der være nogen ventilation, så luften i hulrummet cirkulerer. Borre to huller i den nye væg indefra kælderen, så luften cirkulerer med husets ventilation.

Hvordan ville I gøre det. Vil ikke have nogen kondens eller skimmel i hulrummet.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Vedhæfter billeder.

Den nye trappes længde
Mur af beton og en træplade ved siden af et sort metalgelænder. Grus og sten på jorden foran konstruktionen.

Den nye trappe oppefra

Ny betontrappe set ovenfra med en afdækning og åbning til et hulrum. I baggrunden ses en mur og en lille have med hegn.

Den nye væg indefra
Gulv og rå væg i kælderrum med en grøn vandkande og byggematerialer på gulvet. Ventilations- og fugtbeskyttelsesspørgsmål diskuteres.

Begyndelsen af hulrummet.

Hulrum under trappen med betonvægge, en metalstige placeret langs siden og en grå presenning der dækker en del af området.

Ser jeg rigtigt i, at hulrummet har en åbning ind mod huset?
Hvorfor ikke lave en madkælder der?

• Synes
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Det nemmeste, hvis I ikke skal bruge rummet til noget, er måske at fylde det op med noget let fyldmateriale. Umiddelbart tænker jeg på letklinker (leca) kugler. Jeg ved ikke, hvordan man plejer at gøre, der er vel mange huse med sådanne kældertrapper...

Kommer ikke til at blive brugt til noget. Vil ikke have noget der. Vil have, at det er tomt.

Er bare bekymret for, at der skal dannes fugt i hullet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.