Skal bygge en ny indervæg mellem stuen og den kommende vaskerum. Har dog problemer med at kunne måle, så at syllene bliver lige. Kiggede i en byggevejledning, og der stod, at man skal måle diagonalt i forhold til den tilstødende væg. Det kan vi dog ikke gøre, da væggene er lige lange, denne væg afsluttes med skorstenen.
Vi kan heller ikke måle direkte mod den tilstødende væg, da den væg er forskelligt tyk.
Hvordan skal vi så gøre for at sikre, at den nye væg bliver lige?
Vi kan heller ikke måle direkte mod den tilstødende væg, da den væg er forskelligt tyk.
Hvordan skal vi så gøre for at sikre, at den nye væg bliver lige?
Får teste, bliver vanskeligt da murstocken er alt andet end jævn og et andet sted kan jeg jo ikke fæstne snoren.
Det gik ikke, bliver ikke det mindste lige. Må nok prøve med øjemål helt enkelt.
Hvordan lykkes du med at spænde en snor uden at den bliver lige? Og hvorfor skal du fastgøre snoren i murstocken? Syllen skal vel fastgøres i gulvet, så du kan nok slå et par ekstra søm i gulvet og fastgøre snoren mellem dem?ThomasLindgren sagde:
Eller også forstår jeg ikke, hvad du mener med "lige".
Jeg vil have hele væggen lige, inkl. skorstenen. Så jeg skal fastgøre snoren helt ude ved vægslutningen, ved skorstenen. Men det har nok løst sig nu, eller rettere sagt, jeg er ligeglad med om det bliver helt lige. Har et større problem nu, og det er, hvordan jeg skal kunne fastgøre en regel i skorstenen.
Pas bare på, at skorstensfejeren ikke bliver sur. Det ser ud til at være ret pirkent med skorstene nu om dage, men pl400 lim burde få enhver regel til at sidde fast, hvis det nu ikke er for ujævnt. I sådanne tilfælde kan jeg forestille mig karmeskruer, hvor man borer ud og fastgør spidsen med 2-komponentlim i skorstenen
Jeg tog hvad jeg havde. Rødplug som jeg satte i murstenen, så borede jeg igennem reglen, og forsænkede 57mm gips-skrue igennem. Gik bedre end forventet, sidder som bjerget.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan slammes/pudses vi lettest nybygget indvendig væg af gipsplader ifølge vedhæftet billede? Hvilke arbejdsredskaber skal vi bruge for at få strukturen?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fastgørelse af ny indervæg
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Snickare sökes i Stockholm som kan riva innerväggar och få upp nya innerväggar
Referenser Hantverkare & Entreprenörer