Hej!
Vi har et nyproduceret hus (2010) med en trappe af træ mellem etagerne.
Nu er den ommonteret samt kompletteret med en spindel i midten, tidligere var den monteret efter væggene, men da de ikke svarede til trappens mål, blev montagen lavet om, og den blev så monteret efter sine egne mål, samtidig blev trappen suppleret med en spindel i midten, som tidligere manglede.
Der har været meget knirk og bevægelser i trappen, men nu er den lidt bedre.
Dog, især om morgenen når trappen har stået "urørt" i et antal timer i træk, er der et voldsomt knirkeri og knagen første gang man går i den.
Det jeg undrer mig over er, hvor stille man kan forvente en ny trætrappe at være, nogle ideer?

A
Hvad er det for en trappe? model?

Ofte får man jo, hvad man betaler for..

I gamle huse kan det godt knirke en del i trapperne, men en ny trappe i et nyt hus bør være temmelig stille.
Min trappe i træ fra 73 er helt stille bortset fra i August og september, da knirker den ret meget. Jeg tror, det har at gøre med, at luftfugtigheden er størst der.
En vis knirken må man nok acceptere, da det er træ, det handler om.

Trappen var meget dårligt monteret fra begyndelsen inden ommontering, hvilket måske har påvirket lydniveauet, og det skal tilføjes, at det ikke var trapproducenten, der monterede trappen. Hvad den koster, ved jeg ikke, da den indgik i en totalentreprise af et nøglefærdigt hus, hvor vi ikke kunne påvirke tilvalgene i nogen større udstrækning. Trappemodellen kaldes sandsynligvis u-trapp

Her er en lille film for at kunne demonstrere lyden fra trappegangen, virker det normalt for et nyproduceret hus?

https://www.sugarsync.com/pf/D700426_6750354_6572618

• U-formet trappekonstruktion tegning, viser trin og vinkel af en trappe, omtalt i indlæg om montering og lydniveau i nyt husprojekt.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.