Hej
Behøver alle tips jeg kan få! Fugemassen mellem væg og gulv i brusebadet er så ulækker. Små skimmelpunkter der ikke går væk. Den har siddet i 11 år, og vi vil fjerne og sætte ny. Hvordan gør vi for at holde det tæt? Hvad skal man bruge for fugemasse? Vi har små børn og vil ikke have noget, der er farligt at indånde, mens man ordner det? Samtidig skal den være god. Hvad bør vi tænke på, når vi fjerner den gamle og sætter den nye?
Behøver alle tips jeg kan få! Fugemassen mellem væg og gulv i brusebadet er så ulækker. Små skimmelpunkter der ikke går væk. Den har siddet i 11 år, og vi vil fjerne og sætte ny. Hvordan gør vi for at holde det tæt? Hvad skal man bruge for fugemasse? Vi har små børn og vil ikke have noget, der er farligt at indånde, mens man ordner det? Samtidig skal den være god. Hvad bør vi tænke på, når vi fjerner den gamle og sætter den nye?
Skær forsigtigt bort med en barberblad. Gå ikke for dybt så du skader tætningslaget under/bagved. I samlingen mellem gulv/væg bør det være flise/klinkefugemasse som ikke mugner og behøver at skiftes.E Ellinor Hellquist80 sagde:Hej
Behøver alle tips jeg kan få! Fugemassen mellem væg og gulv i bruseren er så ulækker. Små skimmelpletter som ikke går væk. Den har siddet i 11 år og vi vil fjerne og sætte ny. Hvordan gør vi for at holde det tæt? Hvad skal man bruge for fuge? Vi har små børn og vil ikke have noget som er farligt at indånde mens man ordner det? Samtidig skal den være god. Hvad skal vi tænke på når vi fjerner den gamle og sætter den nye?
Jeg antager, at det er silikonefuge, vi taler om? Køb disse, så går det glat både at fjerne og lægge ny. http://www.ksportal.se/en/handverkt...enfix-silikonskrapa-och-avdragarsats-7-delars
Klik her for at svare