Jeg overvejer at sætte en ekstra dør ind i kælderen. Der, hvor døren skal være, sidder der nu et vindue. Væggen er muret i en form for stenmateriale (huset=1907, men lige denne væg er ikke natursten, men muret og pudset, sandsynligvis fra 40'erne).
Eftersom der allerede sidder et vindue der, burde jeg vel ikke behøve at overveje at lægge en bjælke over døren? Jeg havde altså ikke tænkt mig at gøre døren bredere eller højere end vinduet, men blot brække ud under vinduet ned til gulvet.

Bjælkelaget i etagen ovenover er i øvrigt i træ.
 
Det er bare at tage frem store vinkelsliberen med den rette skive. Træk op linjer og skær for alt hvad stofferne holder. ;)
 
Glem ikke beskyttelsesmaske for det kommer til at støve en del!
 
Tænk bare på at starte lidt sparsomt. Altid nemmere at skære lidt mere ud end at pudse og mure tilbage, hvis man tager for meget.
 
Er det muret med nogen form for letbeton kan du også køre med bajonetsav med det rigtige blad eller save i hånden med letbetonsav (typen fukssvans med store tænder).
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.