Hej
Er der nogen, der ved, om der er nogen forskel på væg- og gulvspånplader, ud over tykkelse og fer/not? Er gulvspånet mere kompakt og stivere? Jeg har savet mit eksisterende 19 mm spångulv op og suppleret med nogle regler.
I dag findes der ikke 19 mm gulvspån. Kan jeg lægge 19 mm vægspån i stedet? Jeg har ikke brug for fer/notede plader.
/Thomas
Er der nogen, der ved, om der er nogen forskel på væg- og gulvspånplader, ud over tykkelse og fer/not? Er gulvspånet mere kompakt og stivere? Jeg har savet mit eksisterende 19 mm spångulv op og suppleret med nogle regler.
I dag findes der ikke 19 mm gulvspån. Kan jeg lægge 19 mm vægspån i stedet? Jeg har ikke brug for fer/notede plader.
/Thomas
Jeg har skåret op dele af de nuværende spånplader og omlagt afløbet. Jeg har nu forstærket regelværket og lavet kortlægninger, så alle samlinger hviler på en regel. De nuværende spånplader er 19 mm, så det ville være nemmest at lægge samme tykkelse. Jeg skal under alle omstændigheder flydespartle ovenpå, så 22 mm fungerer også.
/Thomas
/Thomas
Reglerne sidder på cc 40 med kortlinger på cc 120. Der er ingen svaj i gulvet. Det er faktisk rigtig stabilt sammenlignet med andre huse jeg har haft. 19 mm på cc 40 må da være mindst lige så stift som 22 mm på cc 60 !?
/Thomas
/Thomas
Klik her for at svare