Y
To tømrere (+pigen) har nu talt om, at det ville lette arbejdet og se pænt ud med hjørneklodser sammen med loftlisterne. Dette kunne jeg måske have købt, hvis man havde loftlister af gammeldags stil, men jeg har svært ved at forestille mig, at det ville blive godt med almindelige diskrete lister.

Jeg havde tænkt mig kvartcirkel formede som et ( tegn dvs.... Nogen der har dette og kan dele et billede?

Jeg ved ikke, det føles ikke godt overhovedet, så svært kan det vel ikke være at save uden at listerne flækker - så man slipper for hjørneklodser, mener jeg..

Det er jo lukket nu, så jeg kan ikke købe træ og eksperimentere..

Er det hulkehlliste du mener? ImageVaultHandler.aspx

Der er ingen besværligheder ved at montere uden at hjørnerne sprækker. Træet skal bare være tørt, og jeg synes selv det bedste er at lave kontraprofiler i hjørnerne (altså ikke geringsskære dem).

Hvordan det ser ud med hjørneklodser ved jeg ikke, men med disse ser det måske sejt ud.
ImageVaultHandler.aspx

Y
Ja den liste, mellem størrelsen af tre...

Sådan hjørneklods med matchende figur ville måske være aktuel, hvis det er tilfældet, men de lokale butikker har den nok ikke...

For nogle år siden, da jeg lavede to rum, overvejede jeg også hjørneklodser og spurgte "min hofsnekker" (et meget dygtigt og hjælpsomt professionelt) hvad han mente. Han sagde, at det ser "jåligt" ud med klodser, så det blev geringssaven for mig. Risikoen for revner er vel kun, hvis du er uforsigtig og sømmer for tæt på kanten, så er der nok større risiko for at sprække klodserne, hvis du ikke forbore ordentligt. Udfordringen for mig var at vende loftlisten rigtigt i geringssaven (hånddrevet), med lidt træning på nogle korte stykker gik det også.

Milkshaken
Amatörbyggaren sagde:
För nogle år siden, da jeg lavede to rum, overvejede jeg også hjørneklodser og spurgte "min hofsnedker" (et meget dygtigt og hjælpsomt proffs) hvad han syntes. Han syntes, at -- det ser "jöligt" ud med klodser, så det blev geringssaven for mig. Risikoen for revner er vel kun, hvis du er uforsigtig og sømmer for nær enden, så er der nok større risiko for at sprække klodserne, hvis du ikke forborer ordentligt.
Udfordringen for mig var at vende loftlisten rigtigt i geringssaven (hånddrevet), med lidt træning på nogle korte stykker så gik også det
skal man gøre det rigtig flot og korrekt, så skal det gøres med kun en list geret.... og den anden lige.:)
Da skærer man den gerede list løvtunn på bagsiden, ofte bliver det bedre og lettere at få det godt på den måde, da en loftvinkel ikke altid er eksakt ....

Tak for det tip Milkshaken. Desværre kommer det nogle år for sent, men skal have det i tankerne næste gang. Som amatør kan man jo ikke altid genvejene, tak alligevel.

B
standard for os uddannede bygherrer. ;-)

Det er klart, at det er en del arbejde med kontraprofil, men kroppen skal plages, billede fra mit kontor.
Skruerne er endnu ikke overmalede.
Næste projekt bliver nok hjørneklodser

Protte

• Blåt malet loftlistehjørne med synlige skruer, endnu ikke overmalet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.