Hej! Nyt gulv (flydende trægulv) blev lagt i vores hus (fra 2013) på overetagen blandt andet for nogle uger siden. Det føles lidt fjederende, når man går på det. Jeg har forstået, at det kan være sådan et stykke tid, indtil det "sætter sig"?

Men i sønnens værelse bemærker jeg lidt niveauforskel.
Ikke i hele værelset, men en del af det. Jeg målte i går og fik så 0.8 som den største forskel. Ikke synligt, men det kan mærkes en smule, når man går. Lidt niveauforskel på øvrige gulve på resten af gulvet på overetagen, men yderst lidt, ca. 0.1-0.3. Hvor går grænsen for, hvor meget forskel der må være? Og bør vi undersøge dette nærmere? Jeg vil gerne begynde at møblere hans værelse helt, men er lidt usikker lige nu på at belaste.

• Digital laser-vaterpas viser en hældning på 0,8 grader på et nyligt lagt trægulv.
  • Hvid skraldespand på trægulv med fodpanel i baggrunden; billedet viser gulvets niveau i værelse fra 2013.
Har du bestilt at gulvene skal rettes op inden lægning? Ellers er det normalt, at man lægger på det eksisterende underlag uden tiltag.

R Rickard.lj sagde:
Har du bestilt at gulvene skal rettes op inden lægning? Ellers er det normalt, at man lægger på det eksisterende underlag uden nogen tiltag
Nej, havde ingen anelse om, at man burde gøre det. Ingen tanke om det overhovedet. :/

Så er de nok i 7/10 huse, at gulvene sættere sig, hvis det netop er sprækken, der irriterer dig, så fjern listen og skyd den igen med mere tryk mod gulvet,

R Rickard.lj sagde:
Så er det nok i 7/10 huse, at gulvene sætter sig, hvis det netop er sprækken, du bliver irriteret over, så tag listen af og tryk den på ny med mere pres mod gulvet,
Nej, egentlig ikke noget, jeg bliver irriteret over, på den måde. Mere at jeg bliver usikker på, om det er okay, eller om det er noget, man bør undersøge nærmere, bliver lidt bekymret for, om der er noget "galt" med gulvet. Om gulvet alligevel er stabilt til møblering...

Er nok ingen besynderligheder, møbler og nyd 😉

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.