Hej!

Jeg har et gammelt lager (ca. 7x8 m stort), som efterhånden skal renoveres... men først havde jeg tænkt mig at tage en stor del af ydervæggen og lave to store garageporte, da jeg har brug for pladsen.

Væggen, som er ca. 7 meter bred, skal rumme to garageporte, der er 2,5 m brede...

Min tanke er at indsætte en stålbjælke med en stolpe i midten. Rummet mellem murstensvæggen og spærstolene er 12 cm... er det nok til at få en bjælke, der kan klare vægten? Hvilken type bjælke i så fald?

Jeg vedhæfter et par billeder.... Gammelt skur med trædør, slidt væg og enkelt vindue i haven, klar til renovering. Rødt område til højre, gruset sti og et hegn i forgrunden.
Indvendigt billede af et gammelt skur med en åben trædør, synlige træbjælker i loftet og udkig mod en have med grussti og trægærde.

Venlig hilsen

Peter

Senest redigeret:
Snesone, taghældning, kommune?

Skal det isoleres i fremtiden?

Karlskrona, ja det skal eventuelt isoleres senere! Vedhæfter billede så man ser taghældningen bedre...

Rødt træskur med lav taghældning, omgivet af græsplæne. En træhæk og en rive står ved siden af skuret. Solrigt vejr og nøgne træer i baggrunden.

HEA 120 er tilstrækkelig uden problemer, også med isolering og indvendigt loft.

Tak!
/Peter

Nu bliver jeg lidt besværlig, havde HEA 100 også været tilstrækkelig? Havde forenklet arbejdet væsentligt...

Ja, det gør den.

Godt! Tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.