3,830 læst ·
17 svar
4k læst
17 svar
Nedrivning af hus fra 1800-tallet
Side 1 af 2
Jeg undrer mig over, om man kan rive et ældre beboelseshus på landet og begrave nedrivningsmaterialet og fundamentet, uden at risikere at få nogen konsekvenser fra kommunen? Naturligvis skal der indgives en nedrivningsanmeldelse,
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Skal du lave en rivningsanmälan så er det nok en meget dårlig idé. Så nej man skal/kan ikke grave ned rivningsvirke hvorfor ikke køre det til lossepladsen?
Grunden til, at jeg ikke vil deponere træ, der er rent træ, er, at det ville koste 150000kr, og at jeg har 200ha uden naboer og egen gravemaskine. Men siger loven det, så selvfølgelig gør jeg det.Andreas_kalmar sagde:
Bedste svar får du nok, hvis du spørger kommunen...
Sammen med nedrivningsanmeldelsen skal du indsende en plan for, hvordan affaldet skal håndteres, hvor det skal fremgå, hvilke forskellige typer affald der er, omtrentlige mængder og eventuelt farligt affald. Skriver du der, at du vil køre det til genbrugspladsen, men graver det ned i stedet, så får du sikkert problemer.
Men kommunen accepterer måske en plan, der indebærer, at rent sten og træ deponeres lokalt?
Ellers må du skrive, at træet skal gemmes for at kunne genbruges, så lægger du det i en bunke i en skjult del af ejendommen...
Sammen med nedrivningsanmeldelsen skal du indsende en plan for, hvordan affaldet skal håndteres, hvor det skal fremgå, hvilke forskellige typer affald der er, omtrentlige mængder og eventuelt farligt affald. Skriver du der, at du vil køre det til genbrugspladsen, men graver det ned i stedet, så får du sikkert problemer.
Men kommunen accepterer måske en plan, der indebærer, at rent sten og træ deponeres lokalt?
Ellers må du skrive, at træet skal gemmes for at kunne genbruges, så lægger du det i en bunke i en skjult del af ejendommen...
Jajamen syntes det lød frygteligt dyrt at deponere træ i container, når hele huset består af træstammer, grove regler i mellembjælkelaget, taget er træstammer. Forstår at man skal deponere malet træ, el-affald og radiatorrør og diverse sanitetsinventar. Tror du, de kan acceptere, at man opgiver, at træet skal bruges til brænde? Fyrer med brænde i to af mine andre huse.useless sagde:
Bedst svar får du nok, om du spørger kommunen...
Sammen med nedrivningsanmeldelsen skal du indsende en plan for, hvordan affaldet skal håndteres, hvor det skal fremgå, hvilke forskellige typer affald det er, omtrentlige volumener og eventuelt farligt affald. Skriver du der, at du skal køre det til genbrugspladsen men graver det ned i stedet for, så får du sikkert problemer.
Ellers skal du skrive, at træet skal gemmes for at kunne genbruges, så lægger du det i en bunke i en tilbagetrukket del af ejendommen...
En gammel svigerfar rev sit hus efter at de havde bygget nyt, det var en gammel tømmerhytte.
Alt tømmer gik til en svoger, som brugte det til sin brændeovn. Savsmuldet tog naboen og brugte i sin flis-/spånovn.
Så det skal nok være muligt at skrive, at det skal brændes i ovnen, men hvis man brænder det hele i et kæmpe bål efter at have revet det ned, er det en anden sag.
Alt tømmer gik til en svoger, som brugte det til sin brændeovn. Savsmuldet tog naboen og brugte i sin flis-/spånovn.
Så det skal nok være muligt at skrive, at det skal brændes i ovnen, men hvis man brænder det hele i et kæmpe bål efter at have revet det ned, er det en anden sag.
Jajamen, vil jeg med al sandsynlighed gøre, tænker bare på, hvordan kommunen forholder sig til, hvor jeg gør af med nedrivningsaffaldet, skal nemlig bygge et nyt hus på samme sted, vil ikke gøre noget, der risikerer problemer.K kest sagde:
Jep, synes også det burde være muligt. Har ingen naboer inden for 3 km, der kan blive generet af det, tænkte i samme bane.L Lutte sagde:En gammel svigerfar rev sit hus efter at de havde bygget nyt, det var et gammelt tømmerhus.
Alt tømmeret gik til en svoger, som brugte det i sin brændekedel. Savsmuldet tog naboen og brugte i sin flis/savsmuldskedel.
Så det burde nok være muligt at i det mindste skrive, at det skal brændes i kedlen, og hvis man brænder det hele i et stort bål bagefter, er det en anden sag.
200 hektar. Så er det en erhvervsejendom. Du kan genbruge alt materiale til bygninger, du har eller skal bygge, da kun hovedbygningen kræver byggetilladelse. Økonomibygninger til erhvervet er fritaget.K kest sagde:
Det er ikke ulovligt at være en dårlig forretningsmand og lave fejlinvesteringer.
Jajamen det er erhvervsejendom, med to lader på 480kvm henholdsvis 375kvm samt 4 driftsbygninger, der sagde du en rigtig god ting, som jeg ikke havde tænkt på.K kest sagde:
Hug op skidtet til brænde...