Jeg er ved at ordne min ejerlejlighed til salg, og det antagelig største problem er loftet i det ene soveværelse. Huset er fra 1905, men blev lavet om en del ca. 1980, hvor nogle isoleringshoveder syntes det var en god idé at blandt andet smadre gammel stukatur og sætte spændloft op.

Det der er sket, er at gammelt loftmateriale er faldet ned og ligger og trykker mod spændloftet (ved ikke hvad det er for et materiale, men ved en brand i en anden lejlighed for nogle år siden blev det konstateret, at det er noget der smelter). Det buer ned betydeligt og det kan ses, at der er stykker som trykker mod materialet. Mit spørgsmål er om man ville kunne snitte et kryds i spændloftet, der hvor stukaturen eller hvad det er ligger, tømme det ud og derefter reparere snittene med eksempelvis glasfibervæv og latexfuge og male over? Det kan jo blive ganske kostbart både økonomisk og arbejdsmæssigt at tage det hele ned og lave et nyt indvendigt loft, for ikke at tale om at restaurere det gamle der er derinde og tilsyneladende ikke er i topform, så jeg vil gerne høre om der findes mere overkommelige måder at komme af med problemet.

nej man kan ikke skære op spændte lofter. Så falder hele ideen med det hele, og det vil hænge ligefornemt......
Så afhænger det jo af, hvad det er for materiale også. Store lofter spændte man jo med jutevæv først og så limede papir på. Et sådant loft kunne man muligvis løsne (og så få tilbage) efter en langkant og måske få ud skidtet.

R
Er det et barakudatak (plast) Brandfarligt som bare pokker, så er det helt umuligt med noget reb eller at fjerne noget fra overfladen, og et nyt er nødvendigt. Riv det ned og sæt panel i loftet, hurtigst og billigst.

• Synes
beqen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.