Hej

har i dag et lager, hvor to vægge er ydervægge, der består af tegl, dem har jeg tænkt mig at lukke indefra og isolere for at gøre det frostfrit.

Hvordan skal jeg tænke, kan jeg bruge almindelig glasuld? Tænkte almindelig dampspærre/vindpapir. Kan de stående regler røre teglstenene, eller skal jeg sætte dem et par centimeter ind? (På grund af fugten tænker jeg primært).

tak på forhånd
 
Hvor meget plads kan du undvære?
En temmelig billig løsning og garanteret fugtfri er at mure op 10-12 cm leca for derefter at pudse.
Ikke så godt som stenul men du får det let at skrue op hylder osv samt en holdbar løsning.
Men nej, intet må røre teglstenene, og der er lidt forskellige meninger om, hvor meget luftspalte man skal have (for præcist så står det i husama), men jeg talte lige med min søster, som er arkitekt i en anden sag, og hun sagde, at de tegnede ind som standard på 35mm.
 
Senest redigeret:
L Lerstenstegel sagde:
Hvor meget plads kan du undvære?
En forholdsvis billig løsning og garanteret fugtfri er at mure op 10-12 cm lecablokke for derefter at pudse.
Ikke så godt som stenuld men du får det nemt at skrue op hylder osv. samt holdbar løsning.
Men nej intet må røre ved teglstenen og der findes lidt forskellige meninger om hvor stor luftspalte man skal have (ifølge husama) men snakkede lige med min søster som er arkitekt i en anden sag og hun sagde at de tegnede ind som standard på 35mm.
Tak! Overfladen er ikke stor nok til at gøre det på den måde, og jeg skal også tænke på tilslutningen til loftet, som jeg også skal isolere. Men alright, så bliver det til at regle op væggen med nogen centimeter mindst som afstand. Er det stenuld man skal have?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.