Overvejer at mure en væg i køkkenet, så det bliver som en fondvæg.

Er der nogen, der har gjort det og ved, om man bare kan bygge videre med mursten i stedet for gips på indersiden? Har tænkt på det længe, og i går så jeg det på sommartorpet, og det kan måske blive flot... tror jeg?!

;D

/Jonte
 
Sikkert mega flot når den er ny, men den vil samle fedt og snavs! Hvordan skal du rengøre den? Højtryksrenser??
 
Eld sagde:
Sikkert mega flot, når den er ny, men den vil samle fedt og snavs! Hvordan vil du rengøre den? Højtryksrenser??
Måske ikke så slemt....håber jeg. Køkkenet er stort, og den aktuelle væg er mere i spisepladsdelen af køkkenet.

Glem ikke at fugtspærre vægge og loft, hvis du skal gå løs med højtryksrenseren, når der steges på loftet... ;-)
/J
 
Gigolo sagde:
Der findes teglsten at købe til dette formål. Hør med tegl- og stenleverandørerne. Der findes fx teglsten, der skifter lidt i nuancerne, hvilket gør overfladen levende og meget smukt som en interiør finesse.

Efter muring, syres overfladen med saltsyre og derefter lakeres et par lag klarlak. Overfladen bliver modstandsdygtig og aftørbar. Sådan gøres det med murede pejs, som skal modstå hårdere slid end en fondvæg.

Kan ikke huske, hvor man kan finde sådan tegl, men jeg vender tilbage med hukommelsen//G
Toppen :). Håbede at nogen havde lidt styr på det....tak!
 
Beskyt murstensvæggen med klinkerolja! Den indeholder silicon, som giver en beskyttende overflade.
 
BoByggarn sagde:
Beskyt murstensvæggen med klinkerolja! Den indeholder silicon, som giver en beskyttende overflade.
Dobbelt tommelfinger ;D
 
Vægten frem for alt er jo vigtig at tænke på. Har du et underlag, der kan bære teglstenene?
 
Ellers findes der jo dekortegl, som ikke vejer så meget.
 
pizzeria...
 
Strisak sagde:
Tyngden fremfor alt er jo vigtig at tænke på. Har du et underlag, der kan klare teglsten?
Ingen aaaaaaning. Nybygget hus som tåler kamin uden forstærkning. Siger det noget?
 
Erika sagde:
Er det muligvis noget sådan her, du er ude efter?

[link]
Ser godt ud. Brochure bestilt! Takker...

:)
 
Jeg har fremhævet en virkelig flot murstensvæg i mit køkken;D huset er bygget i 1870. Det blev utroligt flot! Jeg anvendte dog betonolie for at påføre overfladen. Det var på anbefaling fra en fagmand, som mente, dette bandt gammel puds og mørtel bedst. Jeg beholdte dog de eksisterende fliser omkring køkkenvasken for at holde det friskt. Dog har jeg nogle ledninger, som ligger udenpå murstenene, som jeg ikke har mulighed for at flytte, og som jeg ville have behov for at skjule på en flot måde...et alternativ kunne måske være at påføre "fake-mursten"..... :P
 
Har teglet væggen mellem køkkenbænken og skabstammerne med skåret tegl. Findes ofte på genopbygningsdepoter. Er ikke mere end nogle millimeter tykke og vejer ingenting. De er skåret fra rigtigt tegl, så de ser ægte ud og er meget billigere end hele ark, som man ellers kan købe i butikker. Hvad angår rengøring, så fungerer det at imprægnere dem, præcis som man gør med naturstensfliser. Hvordan man derefter vasker dem af, gør man nemt med en blød børste.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.