Hej jeg har brug for råd og tips som I kan se på billedet, så er murstenene gået i stykker og fugen er løsnet mange steder. Til sommer har jeg tænkt mig at forsøge at udbedre det, hvordan gør jeg det lettest? Og skal den første række af mursten stå på sand, grus eller noget andet. Jeg tror, det i dag står på markduk.
Annicka


Mursten ved vindue dækket af sne, med beskadigede fuger og mursten. Neglecteret tag på et udendørs område.
 
Karrock
Hvis der er en markdug og muldjord under det nederste skift, hjælper nok intet, du gør med fugerne. Det bevæger sig med frost og fugtforhold og vil sandsynligvis sprække hvert år. En støbt betonsål eller i det mindste en ordentligt komprimeret, ikke-frostfølsom jord under muren er nok nødvendig, hvis fugerne skal holde.

Så slemt ser det vel ikke ud? Det kan vel være sådan, indtil det er tid til at kassere drivhuset?
 
Hele konstruktionen er jo dømt til at mislykkes, det er jo almindelige mursten i jordniveau uden beskyttelse på toppen mod fugt.
 
Stefan N Stefan N sagde:
Hele konstruktionen er jo dømt til at mislykkes, det er jo almindelig mursten i jordniveau uden beskyttelse på toppen mod fugt.
Hej Stefan hvad mener du med uden beskyttelse på toppen?
 
U
A Annickaholtenkrans sagde:
Hej Stefan vad menar du med utan skydd på toppen?
Hjørnestenen som er revnet tyder på frostsprængning. Murstenene burde ikke ligge direkte på jorden og burde have en topplade eller blink, der sørger for vandafledning væk fra murstenene. Jeg ville have pudset murstenene med hydraulisk kalkmørtel, som hjælper med at holde vandet væk udefra, men som tillader murstenene at tørre.

Fugerne, der løsner sig fra stenen, tyder på, at jorden har bevæget sig.

Men overordnet set synes jeg ikke, at muren ser alt for dårlig ud med tanke på forudsætningerne og hvor udsat den er.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.