Er i fuld gang med at mure garage. Har forstået, at man ikke skal mure, når temperaturen ligger over 25°, og specielt ikke i solen. Har muret det første lag rundt om pladen om aftenen, når det er kølet ned, og så lagt presenning over som beskyttelse mod solen, der rammer fra tidlig morgen til 17-18 om aftenen. Har jeg gjort mig selv en bjørnetjeneste, eller vil det holde? Bekymret for, at mørtlen er hærdet for hurtigt.

Derudover undrer jeg mig lidt over gode løsninger til en støttepille.
(Kig på linket for billeder)
https://www.byggahus.se/forum/threads/suterraeng-garage-rad-och-foerslag.310293/#post-2977992

Skal altså mure vægge i form af et U, 2,4 m højt.
Det første ben bliver ca. 4 m, ryggen mod skråningen 7,6 m og derefter et lille stykke på ca. 1,4 m.
Væggen modfyldes formentlig 1,5 - 2 m højt med sand, bortset fra grus tættest på væggen.

Ønsker ikke at stjæle for meget plads inden i garagen for støttepillen, ellers ville et stykke indervæg have fungeret.
Men overvejer, om to jernbjælker fra gulv til loft kan være tilstrækkeligt til at støtte væggen op?
Hvad tror eksperterne her, kan det være nok, eller burde jeg mure en "indervæg" midt i 7,6 væggen?

(25 cm leca blokke bruger jeg)

Nogen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.