Hej
Har lavet en omfattende renovering, hvor jeg sammen med min gamle svigerfar har bygget en ekstra etage på huset. Da vi gjorde det, blev de murede indervægge (naturligvis) for lave. Som det er i dag, har vi midlertidigt understøttet de nye spær midtvejs, indtil det var tid til at mure indervæggene op... og det er det nu.
Nu skal jeg gøre det selv og vil vide, at jeg går korrekt til værks. Min tanke er at klippe til ca. 20 cm armeringsjern, bore huller i den eksisterende murede indervæg og indsætte dem mellem hver blok, der mures i det første lag. Jeg havde tænkt at mure med 250 mm leca blokke med en rille til bistål armering. Der skal mures tre lag. Det sidste lag skal være u-blok, hvor vi lægger armeringsrør og støber for derefter at lægge en bræt og fastgøre den i støbningen. Dette afsluttes derefter med vinkeljern, som fastgøres i spærret og i bræddet. Gør jeg det rigtigt?
Over de eksisterende døråbninger, kan jeg bruge leca bjælker der? eller skal det være limtræsbjælker?
Med venlig hilsen
/Micke