Jeg håber jeg lægger spørgsmålet i det rigtige forum.

Skal ændre på planløsningen i huset og i forbindelse med dette få revet en væg ned og muret en ny bærende væg op i leca.

Hvad kan være en rimelig pris at betale en murer inkl. materialer for sådan et arbejde. Har fået et tilbud men synes det virker dyrt.

Hvor langt er et snor?

Er den gamle væg også bærende? I så fald, hvordan skal det afveksles? For jeg antager, at den nye væg ikke skal op samme sted. Denne omkostning er umulig at estimere uden flere oplysninger.

Hvor store er de to vægge (den gamle og den nye)?

MEGET generelt, regn med en halv times nedrivningsarbejde per m2 gammel muret væg og en times murerarbejde for at få en ny lecavæg op. Summa, ved timepris 500:- 750:-/m2. Hertil kommer materialer, otte lecablokke á 20:-, samt en halv sæk mørtel á 50:- per m2 => ca. 200 kr per m2.

I alt knap 1000:- per m2, forudsat at væggene er lige store. Regn med en "typisk vægstørrelse", 2,5m høj, 3,5m lang => ca. 10000:-, efter ROT 6000:-

/ Fredrik

Senest redigeret:
  • Synes
lenaxxxx
  • Laddar…
Skal den nye væg pudses?

Ja ... hvor langt er et snor? :blushing: Læste mit spørgsmål og indser, at det ikke er let at svare. Missede jo en hel del. Sorry!

Den gamle væg er bærende, og den nye skal op på samme sted.
Længden er ca. 7 meter og højden ca. 2,30 m.
Den nye væg skal have en åbning til en skydedør (dobbeldør). Har desværre ikke præcise mål for dette endnu. Måske 1,60 m.
Væggen skal pudses på begge sider.

Jeg håber, det blev lidt bedre info nu.

Okay, nu har vi lidt mere info.

I alt ca. 13 m2, når døren er fratrukket. => 13000:-
En bjælke over døren, materiale + "lidt fixeri" => 2000:-
Puds, 25 m2, et lag. Seks timer + fire sække mørtel => 3100:-
Køregodtgørelse to dage (muring en dag, puds en anden), 45 min enkelt tur. 1500:-

I alt 20000:-
Måske 13000:- efter ROT

Hvis pudseriet skal være overfladebehandling, tilkommer et yderligere besøg med seks timers arbejde, i alt 4000:-

Hvad er tilbuddet på?

/ Fredrik

Tak for svaret.

Godt at have fået en indikation. Tilbuddet er næsten dobbelt op. :-(

Du har ikke overvejet, om det kan være en mulighed at opsætte væggen enten med træregler eller stålregler? Det går hurtigere og er billigere...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.