Hej
Jeg er i gang med at renovere et gammelt bindingsværkshus, og jeg har fundet ud af, at jeg bliver nødt til at tage de gamle lersten ned for at fjerne plademateriale, der sidder på indersiden af trærammen.
Jeg har tænkt mig at mure de gamle lersten op igen.
Mit spørgsmål er, om det er muligt at mure med ler, når det stadig er minusgrader om natten.
Taknemmelig for input.

• Synes
i Trollskogen
  • Laddar…
P
Alexander Knutsson Alexander Knutsson sagde:
Hej
Håller på att renovera ett gammalt bindingsværkshus, har kommit frem til at jeg behøver at tage det gamle ler tegl ned for at fjerne plademateriale, der sidder på indersiden af tømmerkonstruktionen.
Har tænkt mig at mure de gamle lersten op igen.
Mit spørgsmål er, går det godt at mure med ler, når det stadig er frostgrader om natten.
Taknemmelig for input.
Forstår ikke rigtigt, man murer vel ikke med ler på taget, da ler er vandopløseligt?
Har du billeder?

Rejäl sagde:
Forstår ikke helt, man murer vel ikke med ler på taget da ler er vandopløseligt?
Har du billeder?
Det er ikke taget jeg skal mure op, men i felterne i facaden. Har derefter eventuelt tænkt at kalke dem, eller sætte panelen tilbage som har siddet der før.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Forstår ikke rigtig, man murer vel ikke med ler på taget da ler er vandopløseligt?
Har du billeder?
Jeg tror ikke, at TS taler om lertegl på taget, men om lerteglsten i væggen.

A AG A sagde:
Jeg tror ikke, at TS taler om tegltagsten på taget, men om mursten i væggen.
Præcis, det passer.

Alexander Knutsson Alexander Knutsson sagde:
Det er ikke taget jeg skal mure op, men i felterne i facaden. Skal eventuelt kalkpudse dem bagefter, eller sætte panelet tilbage som har siddet der før
Nej, er nok det korte svar desværre.

Leret fryser jo, det er vel det største problem. Bortset fra det (f.eks. hvis man bruger varmt vand?) burde det fungere, det er jo ingen hærdningsproces, der ødelægges. Men det lyder meget besværligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.