Jeg har en gammel yderdør, som jeg skal udskifte, og ved siden af sidder der et sidevindue, som jeg vil have fjernet. Og nu er det sådan, at døren og vinduet går ned gennem husets mur ca. 50 cm. Så jeg ville have brug for at mure 50 cm højt og 40 cm bredt. Hvilken sten bruger man til det? og hvilken cement? Og så undrer jeg mig over, om der skal være noget imellem træregel og muren? Typ tjærepap eller noget?
MVH Anders
MVH Anders
Hmm. lad se om jeg har forstået det rigtigt.... Du vil altså fjerne et vindue, der ligger i forbindelse med en yderdør, som er næsten i jordhøjde....
som jeg ser det, burde det ikke være noget problem... men jeg synes ikke du behøver at sætte nogen regel mellem ny karm og det tilmurede vindue.... i stedet:
mur op med betonsten, puds dens overflade... Mellem dørkarm og betonsten, kan du bruge almindelig fugebånd, + at du lægger en silikonefuge på begge sider.... så sætter du bare den form for overfladebeklædning, du ønsker, for eksempel liste, smyg eller lignende....
Du kan jo fastgøre karmen i overkanten som sædvanligt, ... bare du bruger stenexpander i betonstenen...
som jeg ser det, burde det ikke være noget problem... men jeg synes ikke du behøver at sætte nogen regel mellem ny karm og det tilmurede vindue.... i stedet:
mur op med betonsten, puds dens overflade... Mellem dørkarm og betonsten, kan du bruge almindelig fugebånd, + at du lægger en silikonefuge på begge sider.... så sætter du bare den form for overfladebeklædning, du ønsker, for eksempel liste, smyg eller lignende....
Du kan jo fastgøre karmen i overkanten som sædvanligt, ... bare du bruger stenexpander i betonstenen...
Klik her for at svare