Her har jeg lidt sjusket sat en plade foran en dør på indersiden. Nu vil jeg gerne fjerne døren udefra og sætte panel. Usikker på hvordan jeg skal gøre med dampspærre, isolering og alt hvad det er. Pladen sidder indrykket ca. 10 cm i forhold til resten af væggen, så der er et ret stort gab. Nogle tips? Sig til hvis det var uklart forklaret :)

• En hånd holder en skive mod indersiden af en døråbning. Der er en stor glippe mellem skiven og væggen. Skiven er sat indad ca. 10 cm.
Dette kan I :)

Totte_S
Lidt svært fordi vi ikke ser rigtigt alt.
Du bør nok fjerne den gamle karm, det bliver nemmere og bedre at lappe sammen da.
Grundprincippet er at plast sidder nærmest den varme side=indersiden. Du kan købe godt, men dyrt, grønt specielt tape som du taper med. Hvis det er muligt så taper du mod eksisterende plast. Derefter på med isolering, udenpå den vindtætte dug derefter lidt træ, så du får et luftspalte mellem facade og vindtæt at fastgøre

Totte_S Totte_S sagde:
Lidt svært eftersom vi ikke ser rigtigt alt.
Du bør nok fjerne den gamle karm, det bliver enklere og bedre at lappe sammen da.
Grundprincippet er at plast sidder nærmest den varme side=indersiden. Du kan købe godt, men dyrt, grøn speciel tape som du taper med. Om muligt så taper du mod eksisterende plast. Derefter på med isolering, udenpå den vindtæt dug så lidt træ så du får en luftspalte mellem facade og vindtæt. at fastgøre
Hmm, det var dette jeg helst ville undgå :) Har så lidt tid til at fikse og vil ikke stå med et hul i huset hvis noget driller. Men det er nok lige så godt at gøre det rigtigt, formoder jeg. Tak for hjælpen!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.