Vi skal have olieret 15 mm egetræslaminatgulv på støbt plade uden gulvvarme.
Skal man bruge gulvpap eller skum?
Hvor tyk skal den være?
Er der nogen, der har nogle tanker?
For resten, vi overvejer faktisk at købe gulvet fra Byggmax (ved godt det er lidt som at bande i kirken når man nævner olieret eg og Byggmax i samme sætning ;D)
Er der nogen, der har erfaringer med deres trægulv til 218 kr/kvm?
Gulvet virker okay synes jeg, dog overvejer jeg at købe lim og skum et andet sted.
Skal man bruge gulvpap eller skum?
Hvor tyk skal den være?
Er der nogen, der har nogle tanker?
For resten, vi overvejer faktisk at købe gulvet fra Byggmax (ved godt det er lidt som at bande i kirken når man nævner olieret eg og Byggmax i samme sætning ;D)
Er der nogen, der har erfaringer med deres trægulv til 218 kr/kvm?
Gulvet virker okay synes jeg, dog overvejer jeg at købe lim og skum et andet sted.
KarlXII: Grumt hurtigt svar ;D
Så med andre ord er pap bedre, når man skal have trægulv?
Skyldes dette, at fugten i pladen kan passere på en bedre måde, eller hvad skyldes dette?
Så med andre ord er pap bedre, når man skal have trægulv?
Skyldes dette, at fugten i pladen kan passere på en bedre måde, eller hvad skyldes dette?
Tænker jeg rigtigt nu?
Et lag diffusionstæt plast så papir
Eller skal jeg bytte papiret mod skum?
Et lag diffusionstæt plast så papir
Eller skal jeg bytte papiret mod skum?
Advarsel for byggmax-gulvet... Nogle bundter har brædder, der ligner bananer, men dem, der er lige, er helt ok. Det blev også pænt, men det var ret svært at få samlet. Kan tilføje, at de ikke er afvisende overfor at bytte skæve bundter, men det kan jo blive et par ture derhen 
Ved ikke om jeg er korrekt informeret men har hørt at pap bruger man under trægulvet når man har gulvvarme, ikke foam. Dette eftersom varmegennemslippet er betydeligt bedre hos lum pappen.byggherreNR1 sagde:
Ved dog ikke hvad der gælder når man ikke har gulvvarme.
Uanset varmeslanger eller ej, må man ikke have noget organisk materiale i kontakt med betonpladen. Træ- og laminatgulve skal derfor have en fugtspærre mod betonpladen.Lilla My sagde:
Det afhænger af, hvad det er for en type gulv. Er det massivt trægulv, så lægger man plastik og papir på betonen. For lamel- og parketgulve mener jeg, at det skal være gulvfoam (en slags skumplast).Lilla My sagde:
Klik her for at svare