Vi skal have olieret 15 mm egetræslaminatgulv på støbt plade uden gulvvarme.

Skal man bruge gulvpap eller skum?
Hvor tyk skal den være?

Er der nogen, der har nogle tanker?

For resten, vi overvejer faktisk at købe gulvet fra Byggmax (ved godt det er lidt som at bande i kirken når man nævner olieret eg og Byggmax i samme sætning ;D)
Er der nogen, der har erfaringer med deres trægulv til 218 kr/kvm?
Gulvet virker okay synes jeg, dog overvejer jeg at købe lim og skum et andet sted.

Foam, 3mm. Køb den hos byggmax også, det gjorde vi og den var præcis lige så god som Pergos for 250/kr rullen....
Papp skal du ikke have under laminat....

Vent, nu ser jeg, at det jo slet ikke er laminat du skal have. Deres 15 mm er jo et trægulv..
Så er det pap der gælder.

KarlXII: Grumt hurtigt svar ;D

Så med andre ord er pap bedre, når man skal have trægulv?
Skyldes dette, at fugten i pladen kan passere på en bedre måde, eller hvad skyldes dette?

Ujujuj, nej du må have en dampspærre ovenpå betonpladen ellers ligger træet risikabelt til.

Siger som BoD, lægger du trægulv direkte på betonen, så bliver det ikke langvarigt....

Tjek f.eks. Platon systemet.

Nej præcis, altid plastikfilm mod betonplade. På overetagen behøver du det derimod ikke, eller hvis du har torpargrund eller andet træbjælkelag.

Tænker jeg rigtigt nu?
Et lag diffusionstæt plast så papir

Eller skal jeg bytte papiret mod skum?

Advarsel for byggmax-gulvet... Nogle bundter har brædder, der ligner bananer, men dem, der er lige, er helt ok. Det blev også pænt, men det var ret svært at få samlet. Kan tilføje, at de ikke er afvisende overfor at bytte skæve bundter, men det kan jo blive et par ture derhen :)

byggherreNR1 sagde:
Tænker jeg rigtigt nu da?
Et lag diffusionstæt plast derefter pap

Eller skal jeg bytte pap mod foam?
Ved ikke om jeg er korrekt informeret men har hørt at pap bruger man under trægulvet når man har gulvvarme, ikke foam. Dette eftersom varmegennemslippet er betydeligt bedre hos lum pappen.
Ved dog ikke hvad der gælder når man ikke har gulvvarme.

Hvordan gør man så, når man har varmeslanger i pladen?
Behøves der fugtspærre også da?
Både under træ- og laminatgulv, eller kun under trægulv, eller skal man undgå trægulv helt???

Lilla My sagde:
Hvordan gør man så, når man har varmeslanger i pladen? Er der behov for en fugtspærre også der? Både under træ og laminatgulv eller kun under trægulv, eller skal man undgå trægulv helt ???
Uanset varmeslanger eller ej, må man ikke have noget organisk materiale i kontakt med betonpladen. Træ- og laminatgulve skal derfor have en fugtspærre mod betonpladen.

aha og fugtspærren er da en form for plastfilm (har læst om platonmattan, men den skal tilsyneladende ikke ligge på varmeslanger?)?

Lilla My sagde:
aha og fugtspærren er så en form for plastfilm (har læst om platonmåtten, men den skal tilsyneladende ikke ligge på varmeslanger?)?
Det afhænger af, hvad det er for en type gulv. Er det massivt trægulv, så lægger man plastik og papir på betonen. For lamel- og parketgulve mener jeg, at det skal være gulvfoam (en slags skumplast).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.