Hej!
Vi har givet os i kast med at sætte mosaik i vores nyrenoverede køkken.
Med byggelampen på så det godt ud, nu efter fugning ser det ud som skidt! Flere steder ses samlingerne tydeligt på grund af niveauforskellen mellem arkene.
Det er desuden en dyr mosaik.
Hvad skal man gøre. hele køkkenet føles ødelagt:(
Hvor svært er det at få løsnet sat mosaik???

Ærgerligt at I ikke blev tilfredse!

Desværre er der ikke meget at gøre, bortset fra at rive det ned eller acceptere, at der er en lille forskel.
For at svare på dit spørgsmål. Det er ikke svært at tage mosaikken ned, men den vil blive ødelagt.

Trist situation.

Er det så slemt, at I føler, at det ikke vil gå over? Jeg har et par skavanker i mit køkken, som jeg ikke længere tænker på, men som jeg var meget bedrøvet over i begyndelsen.

Forstår at det man tager ned vil gå i stykker. Min idé var om det var muligt at tage cirka 5-7 ark (30x30cm) der hvor det ser værst ud og forsøge at lave det om på det område, spørgsmålet er om man også skader det omkringliggende?
Ville man kunne bryde enkelte mosaikfliser løs?

Mosaik er svært at få godt, hvis man ikke ved, hvad man laver. At tage dele ned bagefter er ingen løsning, det vil faktisk se værre ud. Accepter skavankerne eller lad en kyndig sætte det om.

Det er et antal steder, der er blevet dårligt, anslået 5 steder, 2x6 felter omtrent.
Min idé var at skrabe fugerne rundt om disse felter, derefter tage en hobbykniv og skære dem fri fra nettet og derefter forsøge at lirke dem fri med en skruetrækker eller noget uden at beskadige de omkringliggende fliser. Derefter trykke nye fliser på plads og sikre, at de er jævne.
Ville det fungere? Alternativt lade en håndværker udføre operationen.

Lyder svært men gennemførligt. Spørgsmålet er vel bare, hvor dygtig man skal være for, at det bliver godt. Jeg ville høre efter med en professionel.

Er det så lidt som 2x6 kan det fungere.

Gør arbejdet i god belysning ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.