Hej,
Jeg er på jagt efter en monteringsskrue lignende den indringede på det vedhæftede billede. Har søgt på bauhaus, krauta, ikea m.fl., og det nærmeste jeg finder er den højre, men den passer ikke møtrikken, da der er for langt mellemrum mellem gevindene.

Skruen er 4,1 cm lang. Den tilhører en køjeseng af mærket Unipuu, som desværre ikke produceres længere. Har også søgt efter møtrik, der passer til den højre skrue, men har ikke fundet én.

Er der nogen, der har set en lignende skrue eller som kan tipse om, hvor jeg burde kunne finde den?

/Johan

• To metalstænger på træbord, den venstre omkranset af rød cirkel, med gevind i toppen og splittet bund, skruetype for Unipuu køjeseng.
Den højre ser ud til at være en træskrue, og den venstre bør jo være maskingæng hvis den skal sidde ind i hylsteret. Bør du ikke kunne bruge en almindelig maskingængeskru i de rigtige dimensioner? Har du brug for den specifikke form på skruen?

Den indrammede findes i i hvert fald en ikea møbel men ingen almindelig skrue. Desværre kan jeg ikke komme i tanke om hvilken, men jeg tror det var en seng. Med tålmodighed kan man jo gennemgå en stor række monteringsvejledninger, så måske man finder dens reservedelsnummer og kan bestille den.

Kan du ikke bytte møtrikken?

A Andy78 sagde:
Kan du ikke skifte møtrikken?
Jo måske, jeg leder parallelt efter en anden møtrik der passer den højre skrue med større mellemrum mellem gevindene.

Höghus Höghus sagde:
Kan dette være noget?
[link]

/Höghus
Jo det ser ud til at have den rigtige dimension på gevindene, men den skrue synes kun at findes i 30 mm, jeg har brug for 40mm.

S0MMER S0MMER sagde:
Den højre ser ud til at være en træskrue, og den venstre bør jo være maskingeving, hvis den skal sidde ind i hylsteret. Bør du ikke kunne bruge en almindelig maskingevinget skrue i de rigtige dimensioner? Behøver du den specifikke form på skruen?
Ja desværre jeg behøver den form for at den skal passe med øvrige dele for at montere sengen.

O Octavianus sagde:
Den inringede findes i ialtfald én ikea-møbel, men ingen almindelig skrue. Desværre kan jeg ikke komme på hvilken, men tror det var en seng. Med tålmodighed kan man jo gå igennem en række monteringsanvisninger, så måske man finder dens reservedelsnummer og kan bestille den.
Ja, det var min første tanke og fandt en ikeaskrue jeg troede ville fungere, men det var forkerte dimensioner. Men skal gøre et forsøg til der.

IKEA-skruen er jo beregnet til at skrues i træ, så:

tag et stykke rundstav i passende dimension som erstatning for "møtrikken" og bor et passende hul i den, der passer til IKEA-skruen. Du har da en "møtrik" af træ, som skruen kan fastgøres i.

Höghus Höghus sagde:
Disse?

[link]

/Höghus
Jeg tror vi kan have en vinder! Tak som fan! Jeg har iog bare brug for to stykker, så hvis nogen vil have de resterende 38 så sig til :)

• Synes
Höghus
  • Laddar…
J j1978 sagde:
Jeg tror vi kan have en vinder! Tak som fan! Jeg behøver dog kun to stykker, så hvis nogen vil have de resterende 38 så sig til :)
Hej! Jeg fandt dette link, jeg har samme problem. En unipuu køjeseng, men ikke nok skruer. Passede de du købte? Har du nogle tilbage og vil sælge?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.