Hej, vil montere min TV med wire (som et maleri) direkte på væggen. Den vil sidde på en Siporex ydervæg, som er mere porøs (end f.eks. indervæggene). TV vejer ~40kg og skal således hænge på EN skrue.

Tips til hvad der holder? virker almindelig rawlplug/skru eller skal jeg bruge kemisk anker?

/M

skal du have wire så? Jeg ville nok foretrække noget der sidder med flere skruer i hvert fald. Det vigtige er ikke typen af skrue men mere at de er lange. Typ spikplugg som är 150mm kanske. Så betyder det ikke noget at materialet er blødt.

Rickard.
Jeg ville nok også have valgt en anden variant, men hvis du skal op med på en skrue, så har esve latterligt lange letbetonskruer, tror der findes over 200mm. Brug en så lang som muligt, så kommer det til at holde rigtig godt.

Søg på en rigtig byggemarked da de plejer at have i løs vægt.

Ja letbetonskruer er den bedste måde at gøre det på. Sørg for at få fat i en med så lang gevind som muligt, fra 130mm og opad. Mange butikker har skruer med ret kort gevind, men skruen er lang (for at kunne skrue tykke ting fast), undgå disse.

Du kan ikke køre med en sådan her (eller tilsvarende produkt) dvs. wire med to beslag. Har selv en sådan til et 55” TV.

Wire med to beslag til montering, sort og sølvfarvet, velegnet til at hænge en 55-tommers TV.

• Synes
Shaexan
  • Laddar…
Den med to beslag var ikke så dum, og faktum er, at min 55" har en sådan i dag. Jeg tjekkede ikke, men antog bare, at der var et beslag. Goddag yxskaft :rolleyes:

Anskaffer en magen til daværende og bruger alligevel lange skruer, så bør det løse sig. Tager en snak med en rigtig byggemarked ang. skruerne, så bliver det nok kanon.

Held og lykke. Kig på forummet efter lättbetong og siporex, så finder du mange tråde med mere diskussion om de bedste måder at fæstne i dem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.