I hytten vi skal bygge, har vi købt en brugt lige trappe på blocket. Den vil have en væg på den ene side og være åben bortset fra noget gelænder på den anden side.
Hvordan skal vi fastgøre den. Den har siddet med 3 skruer på den ene vange, kan man nemt se. Skal man også fastgøre den deroppe i bjælkelaget, altså i endetræet i vangerne?
Så nede ved gulvet. Vi har en plade med gulvvarme, så jeg vil ikke skrue den i gulvet på nogen måde. Skal trappen stilles direkte på betonen? Noget under vangerne i så fald, fx plast eller lignende? Eller monterer man den på det færdige gulv? Vi skal have en slags flydende klikgulv på betonen.
/K
Hvordan skal vi fastgøre den. Den har siddet med 3 skruer på den ene vange, kan man nemt se. Skal man også fastgøre den deroppe i bjælkelaget, altså i endetræet i vangerne?
Så nede ved gulvet. Vi har en plade med gulvvarme, så jeg vil ikke skrue den i gulvet på nogen måde. Skal trappen stilles direkte på betonen? Noget under vangerne i så fald, fx plast eller lignende? Eller monterer man den på det færdige gulv? Vi skal have en slags flydende klikgulv på betonen.
/K
Ville nok ikke have sat den på et flydende gulv. Hellere direkte på betonen.Savanna sagde:I hytten vi skal bygge har vi købt en brugt lige trappe på blokket. Den kommer til at have en væg på den ene side og være åben udover noget rækværk på den anden side.
Hvordan skal vi fastgøre den. Den har siddet med 3 skruer på den ene vange og det kan man nemt se. Skal man også fastgøre den deroppe i bjælkelaget, altså i endetræet i vangestykkerne?
Så nede ved gulvet. Vi har en plade med gulvvarme, så jeg vil ikke skrue den i gulvet på nogen måde overhovedet. Skal trappen sættes direkte på betonen? Noget under vangestykkerne hvis, som plast el. lignende? Eller monterer man den på færdigt gulv? Vi skal have en slags flydende klikgulv på betonen.
/K
Når I har stillet trappen op mod etage/loft osv. ville jeg have forsøgt at fastgøre den ved foden, så den ikke kan glide bagud.
Kan den ikke glide bagud, kan den heller ikke falde.
Nu gik det jo ikke på grund af gulvvarmen i pladen. (et alternativ er at tjekke slangernes placering med et termisk kamera/IR måler).
Jeg ville have boltet fast i væggen og hvis det gik ved topkanten, f.eks. gennem vinkeljern. Limet underdelen mod gulvet eller støbt en lille betonklods som stop.
Fastgør trappen i vangstykket som tidligere, men find reglarne i væggen, og derefter fastgør du den i bjælkelaget øverst. Stil den på det færdige gulv uden noget andet, for du skal vel ikke have fem elefanter hoppende i trappen samtidigt.
Haha 5 elefanter håber jeg ikke dukker op på besøg og hopper i trappen.
Havde tænkt mig at fæstne trappen i reglarne i væggen, må i værste fald sætte flere end 3 skruer.
Direkte på det færdige gulv (klik?) mener du direkte på betonen?? Sætter helst trappen ind ret hurtigt og direkte på betonen, så vi lettere kan begynde at bruge loftet uden stiger.
At lime og støbe op betonklods føles ikke tiltrækkende.
/K
Havde tænkt mig at fæstne trappen i reglarne i væggen, må i værste fald sætte flere end 3 skruer.
Direkte på det færdige gulv (klik?) mener du direkte på betonen?? Sætter helst trappen ind ret hurtigt og direkte på betonen, så vi lettere kan begynde at bruge loftet uden stiger.
At lime og støbe op betonklods føles ikke tiltrækkende.
/K
Klik her for at svare