Hej!
Købte et hus for noget tid siden, hvor badeværelset har 2 vægge dækket af hvad jeg har fundet ud af er Fibo-plader, fra gulv til loft. De tidligere ejere solgte huset, inden badeværelset var helt færdigt, og der har aldrig været monteret spejlskab (der er nogle forberedelser som el oppe). Dette vil vi nu forsøge at rette op på. Problemet er, at jeg ikke har nogen anelse om, hvad der gemmer sig bag Fibo-pladen, og de tidligere ejere har heller ikke taget billeder eller kan huske det. Det jeg kan se ved døråbningen til badeværelset, er at der sidder gips bagved.

Er der nogen, der ved om det er muligt at montere et 10kg tungt spejlskab direkte i denne plade, eller om jeg skal finde ud af, hvor reglerne sidder og tilpasse mig efter det? Selve Fibo-pladen minder mig en smule om Krydsfiner i gennemskæring, cirka 10mm tyk.

/Patrick

Det burde være krydsfiner bagved eller pladerne monteret direkte på reglarne. Ikke gips.

Det går fint at skrue et spejlskab direkte i pladen. Pladen er opbygget med 10mm krydsfiner og holder garanteret til et spejlskab.

• Synes
PatrickJ
  • Laddar…
maah maah sagde:
Det burde være krydsfiner bagved eller pladerne monteret direkte på reglerne. Ikke gips.

Det går fint at skrue et spejlskab direkte i pladen. Pladen er opbygget med 10mm krydsfiner og holder garanteret til et spejlskab.
Mange "burde" i dette hus desværre :).

Det var omtrent sådan, jeg også ræsonnerede - burde vel gå at skrue et badeværelsesskab op uden større problemer, men kendte ikke til Fibo tidligere, så bedre at høre med forummet.

ClasseClas
Fibo-pladen er tilstrækkelig stabil til et badeværelsesskab på 10 kg. Hvis det er gjort i henhold til monteringsanvisningerne, så har du yderligere 15 mm krydsfinerplade bagved.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.