14,840 læst ·
20 svar
15k læst
20 svar
Montering af skydeskinner på betonplade, udestue
Hej! Hvordan er det gået for dig?Sindbad sagde:
Kapar tråden då jag har samma fråga. Men i mitt fall är plattan större än själva uterummet. Är lite rädd att om jag sätter plåt under skenan till skjutdørene (Willab Garden WG 62 Eco) att det blir et lille fald bagud, ind mod selve skenan. Hvad tror I, er det nok at have en streng med fuge for at forhindre at vand trænger ind under skenan?
[billede]
Hej! Hvordan er det gået for dig? Jeg har selv placeret mine skjutdøre på en plade som var større end udestuen. Jeg løste dette med en plade som jeg bestilte fra pladesmeden, under skjuddørerne og en fuge mellem skjuddør og pladen.Sindbad sagde:
Kapar tråden då jag har samma fråga. Men i mitt fall är plattan större än själva uterummet. Är lite rädd att om jag sätter plåt under skenan till skjutdørene (Willab Garden WG 62 Eco) att det blir et lille fald bagud, ind mod selve skenan. Hvad tror I, er det nok at have en streng med fuge for at forhindre at vand trænger ind under skenan?
[billede]
Løste det sådan her:F Frank M sagde:

Købte tagfodsplade. Lagde et lag med syllpapp (tagpap?) og et lag med syllisolering og derefter plade. Så skinnen på pladen. Grunden til at jeg lagde syllpapp/isolering var dels for at få et fald på pladen, men også for at forhindre træk.
Laver også en lille trådkap her, håber det er okaySindbad sagde:
Kaprer tråden da jeg har samme spørgsmål. Men i mit tilfælde er pladen større end selve udestuen. Er lidt bange for, at hvis jeg sætter plade under skinnen til skydedørene (Willab Garden WG 62 Eco), at der bliver et lille fald bagud, ind mod selve skinnen. Hvad tror I, er det nok at have en streng med fugemasse for at forhindre, at vand trænger ind under skinnen?
[billede]
Hvordan har du fastgjort søjlerne i betonpladen, så fastgørelsen ikke ses? Vi skal bygge et udestue på en eksisterende betonplade, men ønsker ikke synlige sømmesko. Dette så meget flot ud!
Brugte bare to vinkelbeslag (robuste) per stolpe, en på indersiden og en på ydersiden af udestuen, som så blev skjult bag pladen, du ser på billedet på forsiden. På indersiden er de stadig synlige, men vil male over, og der kommer gulv, som skjuler det meste af vinklen.K KajsaF sagde:
Hvordan monterede du stolperne, der ikke sidder i husvæggen mod betonpladen?Sindbad sagde:
Kapper tråden da jeg har samme spørgsmål. Men i mit tilfælde er pladen større end selve udestuen. Er lidt bange for, at hvis jeg sætter plade under skinnen til skydedørene (Willab Garden WG 62 Eco), at det bliver en lille hældning bagud, ind mod selve skinnen. Hvad tror I, er det nok at have en streng med fugemasse for at forhindre, at vand trænger ind under skinnen?
[billede]
Hej, undskyld for det sene svar, ved ikke om du stadig har brug for hjælp. Men du ser svaret på dit spørgsmål i mit forrige indlæg ovenfor. Jeg brugte bare to vinkler per stolpe, som jeg fastgjorde i betonpladen og stolpen. Mest for at stabilisere, selve vægten af udestuen holder stolpen på plads. Har stået i fem år uden problemer.P patrik-k sagde:
Klik her for at svare