Planlægger køkkenrenovering til sommer og skal rive/bygge nogle vægge op.
Hvad er bedst/rigtigt/nemmest når det kommer til væggene, hvor vægskabene skal sidde?
Forhandlerne af køkkener har ikke så mange anbefalinger andet end at man skal sikre, at vægskabene er forankret på "rigtig" måde. Ingen synes heller at kunne sige, hvad "rigtig" måde er...
Jeg har to tanker:
1. OSB-plade plus gipsplade med evt. ekstra reglar (CC 30) bag OSB-pladen?
2. Væg med råspont og gipsplade udenpå.
Eller har nogen et bedre/nemmere forslag?
Takker!
/Hasse
Hvad er bedst/rigtigt/nemmest når det kommer til væggene, hvor vægskabene skal sidde?
Forhandlerne af køkkener har ikke så mange anbefalinger andet end at man skal sikre, at vægskabene er forankret på "rigtig" måde. Ingen synes heller at kunne sige, hvad "rigtig" måde er...
Jeg har to tanker:
1. OSB-plade plus gipsplade med evt. ekstra reglar (CC 30) bag OSB-pladen?
2. Væg med råspont og gipsplade udenpå.
Eller har nogen et bedre/nemmere forslag?
Takker!
/Hasse
Det holder.
Her kan du læse om, hvor godt eller dårligt det holder.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/145270-bygga-koeksvaegg.html
Her kan du læse om, hvor godt eller dårligt det holder.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/145270-bygga-koeksvaegg.html
Medlem
· Västmanland
· 108 indlæg
Plejer man ikke at sige, at krydsfiner er stærkere end en OSB-plade?
Skruerne griber bedre i krydsfiner end i OSB, det bliver lettere "gängpaj" på OSB end på krydsfiner.
Da jeg satte køkken op, brugte jeg krydsfiner bagved gipsen, det bliver lidt dyrere, men i sammenhængen ubetydeligt.
Rigtigt eller forkert? tag det, du synes fungerer for dig...
//MVH
Skruerne griber bedre i krydsfiner end i OSB, det bliver lettere "gängpaj" på OSB end på krydsfiner.
Da jeg satte køkken op, brugte jeg krydsfiner bagved gipsen, det bliver lidt dyrere, men i sammenhængen ubetydeligt.
Rigtigt eller forkert? tag det, du synes fungerer for dig...
//MVH
Jo, det plejer man at sige. Og det er den også. Men ikke så meget stærkere som nogle tror.GladaSnickaren sagde:Plejer man ikke at sige, at krydsfiner er stærkere end OSB-plade?
Skruerne griber bedre i krydsfiner end i OSB, det bliver lettere "gearpaj" på OSB end på krydsfiner.
Da jeg satte køkken op, brugte jeg krydsfiner bag gipsen, det bliver lidt dyrere, men i sammenhængen ubetydeligt.
Rigtigt eller forkert? tag det du synes fungerer for dig...
//MVH
Klik her for at svare