Købte lige en inspektionslem og undrer mig over hvordan jeg monterer denne (se billede nedenfor). Er det bare at "trykke" den fast? hvordan skal "flapperne" på siden være, skal de pege lige op som på billedet eller skal de bøjes til en side?
Men, det må vel være meningen at montere denne med flapperne på en eller anden måde? Jeg har de samme flapper på min - købt hos Hornbach. Har fundet den tyske originalmonteringsvejledning, og der står cirka "fastgør lugen på passende måde".
"The four moving wall anchors are adapted to the circumstances and attached to the wall or
ceiling. The gap between the wall/ceiling and mounting frame can be filled if required."
Hmm. Det er enkeltgips i loftet. Er der noget godt lim I kan anbefale, eller fungerer almindeligt monteringslim godt som PL400?
Okay, men de er nok bare en variant af den klassiske Hila-lukke. De metallflapper på siderne skal garanteret bukkes ned over gipsen og hullerne er nok for 1, 2 eller for 3-lags gips.
Har du problemer med at montere, fungerer de altid med lim også.
Jeg gjorde således til sidst, at jeg bare bøjede flapperne ud, der sidder på siden, for at skabe lidt pres mod kanten af gipsen. Så påførte jeg også en limstribe, hvis jeg husker rigtigt, så sad det rigtig godt bagefter. Tror det var enten PL eller et andet montagelim, de er jo nu til dags rigtig stærke.
Mvh N
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.