Jeg er i gang med min overetage, og det er tid til at sætte gips op i loftet. Jeg har gipsplader der er 250x90cm med forsænkning langs langsiderne.
Jeg hørte, at jeg bør skære forsænkningen væk, da det bliver nemmere med spartelmasse og maling så.
Men hvis jeg fjerner forsænkningen, vil pladerne være 250x80cm og ikke lande med kanterne på lægterne.
Er det meget sværere at spartle hvis der er forsænkninger på pladerne i loftet?
Jeg hørte, at jeg bør skære forsænkningen væk, da det bliver nemmere med spartelmasse og maling så.
Men hvis jeg fjerner forsænkningen, vil pladerne være 250x80cm og ikke lande med kanterne på lægterne.
Er det meget sværere at spartle hvis der er forsænkninger på pladerne i loftet?
Nej det er helt forkert. Forsænkningerne er der for at man skal kunne spartle en strimmel ind, så det ikke sprækker.A Alias87 sagde:Jeg er i gang med min overetage, og det er tid til at sætte gips op i loftet. Jeg har gipsplader, der er 250x90cm med forsænkning langs langsiderne.
Jeg har hørt, at jeg bør skære forsænkningen væk, da det bliver nemmere med spartel og maling da.
Men hvis jeg fjerner forsænkningen, vil pladerne være 250x80cm og ikke ende med kanterne på spærene.
Er det meget sværere at spartle, hvis der er forsænkninger på pladerne i loftet?
Klik her for at svare