Har købt mig et brugt ecophon akustikloft, som jeg skal sætte i kælderen. Det er sådan et klassisk, hvidt loft med 60x60-plader og synligt bærende konstruktion. Har I nogle snedige tips til, hvordan jeg skal gøre dette for at mindske loftshøjden så lidt som muligt? Jeg ved, at dette påvirker, hvor lavt i frekvens det dæmper, men loftshøjden vil være 221 cm, når gulvet er lagt, så vi har ikke "råd" til at mindske det for meget.

Synes ikke, det er nødvendigt, at det skal kunne tages ned, men jeg vil dog integrere en form for LED-spots i det, men de fylder jo ikke så meget.

Min far foreslog, at jeg skulle bruge hulbånd og en særlig skrue, som jeg lige nu ikke kan huske, hvad hedder. Noget i stil med quickdrill, easydrill eller sådan noget. Skal have stort hoved og findes i længder ned mod 4 mm.

Hvilke idéer har I at byde på?

Hvidt akustikloft med synligt bæreværk og 60x60 cm plader. Installeret i et rum med store vinduer og hvidmalede vægge.

C
NoiseMaker sagde:
Tycker inte at det er nødvendigt at det skal være muligt at tage pladerne ned
Det er jo der selve kruxet ligger. Ikke at tage dem ned, men mere at få dem sat op. Normalt sætter man vel bærerværket først og så monterer man pladerne. I det mindste den sidste række skal du jo få pladerne på en eller anden måde. På mit kontor bygger akustiklofterne ca. 70 mm. Ville tro at minimum er ca. 50. Den mest almindelige måde at fastgøre bærerværket på er vel trådpendel, og bøjer du selv tråden kan du jo gøre den så kort du vil.

H
monter først rammen rundt om rummet, derefter primære og sekundære på korrekt c/c
derefter er det bare at lægge pladerne i, det sidste du gør.

Hulbånd er nødvendigt, hvis der er større spændvidder

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.