Y
Skal vende min trappe, tænkte høre om der fandtes bedre måder at montere den på for at reducere støj osv.

Trappen er lavet af(?) krydsfiner eller noget sådant.

Placeret mellem to vægge.

Monteret med søm gennem trappen ind i væggenes regler.

Med andre ord så primitivt og budget som det kan blive, hehe.

Findes der andre forslag eller skal man gentage dette?

Y
er det en fordel eller ulempe, hvis trappen ligger mod væggene, eller omvendt, at der er mellemrum... Overvejer at skifte til tykkere vægplader...

er det kun solide søm, der gælder, eller findes der ingen mere moderne monteringsmetoder, som reducerer vibrationer osv?

Skrot sømmet, sats på kraftige Torx-skruer i stedet. Gerne 90 mm med c/c 450 mm hvis det er muligt. Forsænk dem gerne og prop hullerne med træpropper.

Y
En hurtig gennemgang af hvad "c/c 450mm" betyder ville være værdsat :)

reglerne er 55mm bred x 80mm dyb med en afstand på 545mm mellem hver..
(så jeg gætter på at c/c er afstand mellem regler)

forsænke... materialet i trappen er jo ikke direkte tykt nok til at gøre det så luksuriøst desværre..

c/c = centrumafstand
Eftersom du tilsyneladende har centrumafstand 600 mm (som er det mest almindelige), kan du køre med det.

Har du svage vangar (=sidestykker), dvs. under 40 mm, kan du i stedet sætte skruerne under trinene, da ses de mindst. ;-)

Y
centrumafstand fra hvad, taler vi trappebredde eller reglarne.... 545 = 600?

jeg kan jo sætte flere reglar, ville det gøre en forskel på støj og sådan?

Centrumafstand mellem reglarne, er det jeg mener. Du har 545 mellem dem, så bliver den præcise centrumafstand 590 mm (545 + 45). Nu forudsætter jeg, at det handler om 45 mm reglar.

Har du mulighed for at sætte dem tættere, er det en fordel og gør fastgørelsen mere stabil. Det betyder, at risikoen for knirk reduceres betydeligt.

Y
ja begge vægge vil blive åbnet, den ene er allerede det... så flere reglar vil blive sat der i stedet. så skrue.. :)

flere tips om trappemontering på moderne vis værdsættes

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.