Har overvejelser om at bygge en lige trappe og har lidt overvejelser om, hvordan den skal fastgøres. Skal vangen skrues fast i mellemgulvet og/eller nede ved gulvet? Skal trappen stå på parketgulvet eller på det "rå" gulv? Hvordan skal trinene fastgøres til vangen (ingen synlige skruer)? Monterer man trappen først og rejser den derefter? Jeg har ikke mulighed for at fastgøre den til væggen. Det er undersidede vangstykker, se vedhæftet fil.

• Diagram af en trappe med underliggende vangstykker, der viser plansteg, sætsteg og vangstykke i forskellige perspektiver.
Mit tip er at tjekke nogle trappeproducenters hjemmesider, nogle af dem har monteringsvejledninger til deres, som du kunne kigge på.

Monterede en ny ret trappe på et nybyggeri for ikke alt for længe siden.

Taler vi om en trappe inde i et hus, pænt og stilrent? Skal det være flottest, så skal man fræse spor ind i vangerne og skrue fra siden og sætte træpropper for skruen.

Man monterer trappen nede og stiller den IKKE på flydende gulv. Helst på undergulv, hvis man nogensinde får lyst til at skifte gulv.

Det lyder som om det nemmeste/flotteste for dig er at købe/bestille en færdig trappe og montere.

Derefter skal nye trapper skrues med ordentlige skruer og IKKE limes, da lim får trapper til at "knirke".

MVH Michael

Hej!
Jeg har forespurgt på en trappe og syntes, det var lidt for dyrt. Har 3D-CAD og kan altså uden problemer tegne en trappe og bestille. Vangerne vil ikke være synlige, da jeg har væg på begge sider (ikke bærende). Skal jeg skrue trappetrinene med lange skruer nedefra, eller skal man bruge excenterbeslag ligesom IKEA?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.