Vi har et metalgelænder ved trapperne op til vores hoveddør, som vi har demonteret (med MEGET møje) for at sandblæse og male. Gelænderne er fastgjort med 3 stk. sekskantsskruer M15(16?)x120 på hver side. De er altså fastgjort på ydersiden af trappen. Skruerne er dog ret rustne, især er gevindene og den "ekspanderende"(??) del rustne. Kunne selvfølgelig have skiftet alt, men de fire skruer, der sidder lavere, er fastgjort ligesom INDENI selve trappen. De er ligesom Halvt indstøbt. Jeg tænkte på at købe nye skruer i samme dimensioner og bruge de gamle huller, men en af skruerne er desuden knækket inde i trappen.
1: nogle generelle tips?
2: hvor finder man sekskantsskruer i de dimensioner? M15/16x120?
3: hvad hedder den type, formodentlig ekspanderende møtrikløsning der bruges?
jeg vedhæfter billeder af skruen, af hvordan fastgørelserne ser ud i dag med gelænderet nede og fra under trappen, hvor jeg har forsøgt at tage et billede af fastgørelsen/møtrikken indefra.
1: nogle generelle tips?
2: hvor finder man sekskantsskruer i de dimensioner? M15/16x120?
3: hvad hedder den type, formodentlig ekspanderende møtrikløsning der bruges?
jeg vedhæfter billeder af skruen, af hvordan fastgørelserne ser ud i dag med gelænderet nede og fra under trappen, hvor jeg har forsøgt at tage et billede af fastgørelsen/møtrikken indefra.
Senest redigeret af en moderator:
Det var den jeg var lidt i tvivl om selv også! har været rundt hos de fleste nu. Indset at det er rum-spor på skruen og ej M.. ♀️ Gjorde ej sagen lettere. Landet i at jeg sandsynligvis ej kommer finde lignende skrue men håber kunne rense pluggen for rust rimeligt og samme med skruerne (ligger i coca cola over natten nu som et første skridt). så vi håber det går at få i samme skruer igen når rækkene skal op..
Klik her for at svare