Jeg er i gang med at modificere min terrasse lidt. Jeg skal montere en stolpe (se billede 1) og vil gerne føre den et stykke ned i bjælkekonstruktionen for at få ekstra stabilitet. Men jeg skal så skære en regel (se røde streger på billede 2). Mit første spørgsmål er, om det er okay at skarve med den anden regel som på billede 3. Jeg antager, at jeg skal bruge rigtig robuste rustfri skruer, som går igennem alle tre regler. En bestemt slags?
Mit andet spørgsmål er, om I har nogle gode tips til, hvordan jeg kan fastgøre stolpen? Vil gerne have, at det skal være så stabilt som muligt uden en urimelig stor arbejdsindsats
Sav i stolpen i stedet, så du kan skubbe den ned mellem eksisterende reglar. Skru stolpen fast med lange skruer eller søm eller dymling af kosteskaft... (Tving reglarne sammen først), sæt klodser på hver side som på billede to.
Dog mistænker jeg, at det ikke er en så god idé, fordi der ikke ville være så meget tilbage af stolpen. Den ville nok knække, så snart et barn klatrer lidt på rækværket. Og jeg kan ikke flytte den, da den skal være centreret med andre stolper.
Dog mistænker jeg, at det ikke er en så god idé, da der ikke ville være så meget tilbage af stolpen. Den ville nok knække så snart et barn klatrer lidt på rækværket. Og jeg kan ikke flytte den, da den skal være centreret med andre stolper.
Lavede en 3D-skitse for at demonstrere:
[billede]
[billede]
På billederne ser det ud som om, du får plads til en 45xNN regel i mellemrummet, hvorfor fjerne så meget som du gør på skitsen?
(Ok, følger med nu tror jeg... Det der bliver svært at få stabilt, medmindre du flytter stolpen mod kameraet.)
På billederne ser det ud som, at du får en 45xNN regel ned i mellemrummet, hvorfor fjerner du så meget wom du gør på skitsen?
(Ok, jeg følger med nu tror jeg... Det bliver vanskeligt at få stabilt on du ikke flytter stolpen mod kameraet.
Burde det ikke fungere at save reglarne ud, så man kan føre stolpen ned ligesom i et hul? Den nye korte regel forstærker også reglarne, da den ene bærende regel bliver helt afsavnet.