kulle kulle sagde:
Japp det er rigtigt
Har arbejdet 12 år på modulenthus så jeg kan bekræfte det :)
Ved du hvordan det er på førstesalen, kan man fjerne dele af en væg der? Væggene på førstesalen er lige så tynde som dem i stueetagen, som vi rev.

kulle
I princippet var jo takkassetterne selvbærende men hvordan det er på dalby er jeg usikker, det er jo en ret stor overetage.
Hvilken væg har du tænkt at rive ned?
Har du nogen tegning på øvån?

Det er den lille del af væggen ved klædeskabet. Det er et garderobeskab (L6) på den anden side.

• Plantegning viser et soverum 12,0 m² og en klædskab 3,7 m² ved siden af badeværelset. Garderobe markeret som L6.
S satellit sagde:
[billede]
hej. Har du flere overordnede billeder af denne plantegning?

kulle kulle sagde:
Ja det er rigtigt
Har arbejdet 12 år på modulenthus, så jeg kan bekræfte det :)
ved du hvor meget man kan "tage" af den bærende væg, der går gennem huset også? Ser nogle plantegninger, hvor hele "midtvæggen" i hallen er taget uden erstattet af fx limtræsbjælke

kulle kulle sagde:
Ja, det er korrekt
Har arbejdet 12 år på Modulenthus, så jeg kan bekræfte det :)
Undskyld hvis jeg trænger mig på, men jeg chancer og spørger om Kulle også har erfaring med Modulenthus type Lidingö. Vi er i gang med en ombygning og har åbnet både tag og væg, men er usikre på, hvad disse letvægtsbjælker kan bære, og om vi kan fortsætte vores nedrivningsplan. Mere info vedlægger jeg, hvis der er interesse og råd et sted derude i vores lille land. Mvh Daniel

• Rød stige står ved delvist åbnet væg; plastikdækket område til renovering med synligt isoleringsmateriale. Byggeprojekt i gang.
A Alexandereriksson sagde:
ved du, hvor meget man kan "tage" af den bærende væg, der går gennem huset også? Ser visse plantegninger, hvor hele "midt-væggen" i hallen er taget uden erstattet af fx limtræsbjælke
Har samme overvejelse. Ville også gerne fjerne hele den midtvæg, dvs. alt rødt markeret. Er der nogen, der ved, om det er ok?
Plantegning af en bolig med mellemrum markeret i rødt mellem køkken og stue.

Hvis man sammenligner med TS billede, så ja, den væg kan rives ned uden bekymringer for bærende funktion.

Jeg har svært ved at forestille mig, at man kan fjerne alt, hvad der findes inden for det rødmarkerede område. Da tænker jeg særligt på det lille stykke væg, der adskiller de to døråbninger, som fører fra entréen til køkken henholdsvis stue. En eller anden form for bærende konstruktioner bør hvile på denne. Generelt set vil jeg helst ikke udtale mig på grundlag af udsnit fra tegninger. En fuld plantegning og en sektionsplan bør være med i tråden.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
kulle
Helt rigtigt justus, væggsnutten er i højeste grad bærende.
Væggen mellem køkken og stue kan man tage bort

mange tak! Jeg mistænkte også, at den lille vægdel var placeret lidt for centralt.
Vi planlægger at åbne mellem køkken og stue. Tænkte samtidig at "ofre" klædeskabet og 2 døre fra køkkenet for at kunne bygge en pænere og mere effektiv vinkelkøkken med en køkkenø.
Hvad tror I om det?
Plantegning af hus viser køkken, stue og klædeværelse. Røde og blå markeringer viser foreslåede ændringer til væggen for renovering.

3D-design af gråt køkken med vinkelopstilling, indbyggede skabe, ovne og køkkenø. Planlagt åbning mellem køkken og stue nævnt i kontekst.

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
Rigtigt tænkt synes jeg! Det bliver altid bedre med så hele vægge som muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.