Hej
Nu har det här väntat i en 15 år på at blive færdigt.
Men nu skal jeg gøre et delmoment og beklæde væggene, så isoleringen ikke er eksponeret.
Oppe fra og nedad er det følgende materialer.
Tømmervæg som er isoleret indad, på den anden side af tømmeret er det isolering og så et soveværelse.
Lecafundament
Støbt sål på klippe.
Klippe
Støbt plade forankret i klippe og sål på pakket sprængsten.

I dette hjørne tænkte jeg at bygge en sauna med en elkamin, en som er varm hele tiden.
Hvad skal jeg bruge for materialer for at minimere fugtproblemer i dette rum, da det er blandet kompot med materialer?
Jeg tænkte almindelig isolering foroven.
Udenpå LECA og imellem reglerne tænkte jeg flamingo.
På pladen tænkte jeg at mure en væg med dør mod klippen for at få et køleskab til øllen.
Så støbe et låg/tag ovenpå den lille mur og have en saunabænk på den.

Virker det fornuftigt?
https://www.byggahus.se/forum/threads/droemmen-om-att-bygga-ett-timmerhus-blev-sann.207022/
I tårnkælderen på denne.

• Ufærdigt kælderrum med isolering, trækonstruktion og synlig klippegrund, forberedt til byggeprojekt.
Og her er der et tomrum bagved inderpanelet.
Skal jeg trykke frigolit ind bag panelet på den støbte plade indenfor LECAn?
Da jeg gjorde dette for 15 år siden, var det vel ikke helt gennemtænkt.........
Pladen er helt over jordoverfladen.
Panelet sidder der, fordi jeg satte en varmepumpe op, så der er det slutfinish allerede......
Men hvordan gør jeg ved gulvet?

• Et rum med en indre træpanelvæg, isolering ses bagved, en hylde med byggematerialer til højre, og en åben dør til venstre.
  • Tomrum bag innerpanel med isolering synlig, beliggende over en betonplade. Træpaneler monteret langs væggen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.