Vi har en åbning i hegnet på godt 4m, hvor vi havde tænkt os at sætte en port. Helst vil vi have både en større port med to dele til bilen og en lille, som man bruger med cykel eller når man bare går ind. Forslaget er sådan her: Hvis man regner med 100x100-stolper: stolpe, 3m bilport, stolpe, 70 cm port, stolpe. Jeg har stået der i evigheder og spekuleret på, om det kommer til at fungere, eller om portene bliver for smalle. Indkørslen er i ret vinkel til vejen, så man skal jo til dels dreje ind i indkørslen. Jeg har testet med en midlertidig stolpe, og det fungerer på et hængende hår, men jeg er stadig lidt usikker.

Så mit spørgsmål: Er der nogen, der ved, hvad man plejer at have for bredde på "almindelige" bilporte, eller er der nogen, der har erfaring med en ret smal port, hvor man drejer ind, og hvordan fungerer det?

Jeg har en dobbeltport, hvor man normalt åbner den ene halvdel for at køre ind med bilen. Portåbningen er ca. 2,4m, men da er porten 45° mod gaden, så man behøver ikke at dreje noget i selve indkørslen. Det er muligt at køre ind uden problemer, men jeg ville ikke ønske, at det var smallere. Tænk også på, at hængsler og låse fjerner en del af bredden. Desuden stikker de ud og truer med at ridse lakken.

Overvej svingradier og sådanne ting. Skal du ind med bil og vogn, kræver det lidt mere plads, hvis man skal dreje.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.