Tid til at lægge nyt tag på det lille torp, som har en gavlfod på 3,30 meter og er 9 meter langt. Senere i år eller næste måske begynder vi at male villaen om, og der ville det være fantastisk med et stillads, der kan stå i måneder uden stress. Har desuden en klart større og højere lade end torpet også.
Bredde: 3,07 -6,14 m
Dybde: 73 cm
Platformshøjde: 2,0-4,5 m
Arbejdsøjde: 4,0-6,5 m
Spørgsmål:
Hvis jeg køber sparklistesættet og kommer op med stige, er der så noget, jeg vil savne alligevel? Fødderne er justerbare, og der følger øjer med til at fastgøre i væggen.
Kan det gøres billigere end godt og vel 18000 kr (fragt koster godt og vel 2000)? Jeg bor i Sollentuna i Stockholm og kunne måske hente med trailer og køre til Katrineholm-området, hvis der er konkurrenter i det nordlige Stockholm.
Begynder, er platformshøjden på nogen måde trinløst justerbar mellem 2-4,5 meter eller er der kun et par faste trin?
Kan man nemt transportere sådan et sæt på en almindelig trailer? Vægt er godt og vel 200 kg i aluminium.
Tid til at lægge nyt tag på lille torpet, som har gavelfod på 3,30 meter og 9 meter langt. Senere i år eller næste måske begynder vi at male om villaen, og det ville være perfekt med en stillads, der kan stå i måneder uden stress. Har desuden en klart større og højere lade end torpet også.
Jeg overvejer denne her [link]
Bredde: 3,07 -6,14 m
Dybde: 73 cm
Platformshøjde: 2,0-4,5 m
Arbejdshøjde: 4,0-6,5 m
Spørgsmål:
Hvis jeg køber sparkepladepakke og går op med stige, er der noget, jeg ellers vil mangle? Fødderne er justerbare, og det følger med øjer til at fastgøre i væggen.
Er det muligt at slippe billigere end godt 18000 kr (fragt koster godt 2000)? Jeg bor i Sollentuna i Stockholm og kunne måske hente med trailer og køre til Katrineholmskrokarna, hvis der findes konkurrenter i nordlige Stockholm.
Begynder, er platformshøjden på nogen måde trinløst justerbar mellem 2-4,5 meter, eller er det kun et par faste positioner?
Kan man nemt transportere sådan en pakke på en almindelig trailer? Vægt er godt 200 kg i aluminium.
[billede]
Hej,
Det var lidt svært at se på hjemmesiden, men hvad jeg kunne forstå, ser det ud til at være et ramme-stillads.
Et ramme-stillads består af færdige rammer, som er f.eks. 2 meter høje, og højden kan kun justeres med fødderne.
Platformene kan altså kun lægges ovenpå rammen i modsætning til f.eks. en Haki stillads, som består af spirer og bjælker, der kan monteres i enhver højde.
Ved facade-arbejde såsom maling, pudsning og mere fungerer det godt med et ramme-stillads, men ved tagarbejde vil man gerne have stilladset præcis under tagfod, og der er ofte ikke et ramme-stillads egnet.
Der findes "kopier" af Haki, som er billigere end originalen.
Du har betydeligt mere nytte af en Haki plus, at du kan få større dybde på stilladset.
Hold øjnene åbne efter brugt haki eller lignende, så får du en meget mere brugbar stillads, som desuden kan bære lidt last. En anden ulempe med ramme-stillads som dem, du kigger på, er, at de er svære at bygge, hvis ikke grunden er relativt plan. Er niveauforskellen for stor fra gavl til gavl, kan du ikke kompensere for det med føddernes skruer og stadig få stilladset plant (hvilket er et must af sikkerhedsmæssige årsager).
Held og lykke!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.