Er ved at totalrenovere huset.

I kælderen tænkte jeg at lave et midlertidigt vaskerum da jeg ikke har tid til at prioritere dette. Tanken var at smække lidt hvid maling på for at friske det lidt op. Pille lidt ved pudset og 3 timer senere er næsten alt puds væk, det sad meget løst...

Spørgsmålet er nu om det er ok at male på dette for senere at pudse væggene igen? Det er jo lidt besværligt hvis man skal bruge en masse energi senere på at fjerne den maling man har lagt på. Har i øvrigt købt hvid silikatmaling til formålet (samt en "binder" som man stryger først )

Alternativet er ikke at gøre noget, men der drysser jo en del fra væggene, så det er ikke så populært...

alternativ 3.... gøre væggene ordentlige fra starten men... har jo ikke rigtig tid til det...

Ingen??

Hvis det drysser fra væggene, skal du jo gøre noget ved det før eller siden. Du kan jo male nu, så det stopper drysset, men det betyder jo ikke, at underlaget giver tilstrækkeligt fæste til et nyt pudslag på sigt. Men mit amatørmæssige gæt er, at det går udmærket at pudse på en silikatmalet fast overflade.

Ok ja tænker jo fjerne så meget løst som muligt og så male på bare... et sted giver man sig vel men som det er nu så er det nemt at få fjernet mere bös

Jeg havde gjort så, men før jeg pudsede om for alvor, ville jeg have gået over væggen med passende værktøj igen og skrabet løs maling og snavs væk.

Jeg havde ikke brugt nogen tid på at male vaskerummet overhovedet. Fokuser i stedet på den øvrige renovering. Så tager du vaskerummet, når det bliver tid til det.

Hvis du alligevel skal pudse væggene om om et år (eller når det nu bliver aktuelt), så er det jo helt spildt, efter min beskedne mening.

Så i en anden tråd, at det tilsyneladende er en dårlig idé at pudse på noget, der er malet med silikatfarve.

M
Jeg synes det er en dårlig idé at pudse på noget, der er malet med farve overhovedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.