Er ikke selv bekendt med denne arbejdsmetode, men er ikke bange for at prøve noget nyt 8-) Har en indrettet loft med brutale revner i loftet mellem tretex pladerne, der sidder der, vil gerne sætte renoveringsgips, men regningen synes ikke at være af denne verden først tænkte jeg at tapetsere glasfibervæv og fuldspartle for at styrke op og undgå fremtidige revner men har nu hørt om microlit som tilsyneladende ikke behøver spartles efter opsætning....fortæl mere den, der ved!

Microlit er en glat glasfiberfilt. Bare at male efter at den er sat (på samme måde som almindelig glasfiberfilt).

Man bør være næsten ligeså omhyggelig med spartling, inden man sætter microliten.

Den suger maling til forband...se, så køb billig loftmaling, som du mætter med inden slutstrygningen.
/CC

Påfør lim på væggen - sæt væven - lim direkte igen. Så sparer du meget maling og får en stærkere væg.

Ja, jeg er enig med chris47 - microlitvævet er meget tyndt, så det skal være jævnt og fint under. Dog bliver overfladen perfekt. Der findes en god og billig loft/grundmaling hos Coop for under 200 kr (10 liter). Jeg har dog kun brugt den som grundmaling.

Hej.

Har lige gjort det, du snakker om. Havde et træt loft med gipsloftplader og grimme samlinger. Resultatet blev strålende.

Men jeg er enig med de andre. Klask godt med lim på loftet, før du sætter MicroLite op. Det suger virkelig, og det er ret besværligt at tilføje nyt lim, hvor der er for lidt. Da jeg så skulle rulle malingen på, sagde det bare slurp. En fuldstændig gennemvædet rulle rakte kun til omkring en meter maling, en rulles bredde!!

Men man skal stadig lave spartelarbejdet lige så omhyggeligt. Så det bliver jævnt og pænt, inden man smider dugen op.

/Gunnar

Guppi sagde:
Hej.

Har precis gjort det du snackar om. Havde et træt loft med loftgipsskiver og grimme samlinger. Resultatet blev strålende.

Men jeg er enig med de andre. Klask rigeligt med lim på loftet, før du sætter microliten. Den suger godt til sig, og det er ret besværligt at tilføje nyt lim, hvor der er blevet for lidt. Da jeg så skulle rulle på malingen, sagde det bare slurp. En helt gennemvædet rulle rakte til et par meter maling, en rulles bredde!!

Men man skal stadig gøre spartelarbejdet lige så omhyggeligt. Så det bliver jævnt og flot, før man hænger dugen op.

/Gunnar
Lyder flot!
Hvor købte du den?
Måske en produktlink at anbefale!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.