Hej Forum!
Jeg vil erstatte en dårlig trækonstruktion-skelvæg mellem en bruser og en sauna i min kælder, inden jeg skal sætte fliser og klinker i bruserdelen. Væggen er ikke bærende. Huset er fra 1963 med uisoleret gulv men nyligt drænet. Jeg ville gerne mure den op, så den bliver mere stabil og mindre fugtfølsom. Lige væg fra gulv til loft, ca. 1,8 m lang, ingen komplikationer. Jeg tænkte, i min uvidenhed, Lecablokke 75 alt 95 mm og så isolering og sauna-panel. Eller findes der noget nemmere alternativ, som er tilstrækkeligt isolerende, så separat isolering kan udelades? Eller er det sådan, at Lecablokkene allerede er det?
Taknemmelig for andre idéer/tips!

Lecablokkene isolerer tilstrækkeligt, der er ikke brug for ekstra isolering. Læg ikke saunapanelet direkte på lekaen, men lav en luftspalte imellem.

Tak for infoen, du mener at 75 eller 95 mm isolerer tilstrækkeligt, eller behøver den være tykkere i sig selv?

Et supplerende spørgsmål. Jeg tænker, at man bør pudse overfladen på Lecan på brusersiden, hvor tætningslaget skal sidde. Men er det nødvendigt på saunasiden? Og hvad skal man pudse med?

puds begge sider, brug almindelig b-mørtel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.